Kom nærmere dyrene i Den Lille Dyrehage i Agder

Aust-Agder fylkeslag inviterer alle til noen spennende timer i «Den Lille Dyrehage» på Brokelandsheia i Gjerstad kommune ca. to og en halv time fra Oslo langs E18. Her kan du vandre rundt i den fantastiske regnskogen, hvor du møter på alt fra apekatter til krokodiller, fugler og fisk, slanger og sommerfugler, øgler og lemurer!

Vi vil få omvisning i parken hvor mange forskjellige spennende dyrearter blir vist frem og matet. Små aper, lemurer, surikater, krokodiller, beltedyr, slanger og gårdsdyr er noen av dyrene du får oppleve på nært hold denne dagen og de aller fleste dyrene kan man gå helt inn til. Her er det egen slangejungel, surikatørken og kengurupark. En annen stor opplevelse vi vil få er å få møte Norges største slange, den enorme anakondaen Pippi på over 100 kg og som er nesten 6 meter lang.

Etter at omvisningen er over blir det god anledning til å gå rundt i parken på egen hånd og titte på de dyrene man er spesielt interessert i. Parken har også et stort og variert uteområde med mange lekeapparater for barna, sandkasse for de minste og en spennende natursti for hele familien. Dagen blir avsluttet med pizzabuffét som inkluderer en brus eller en slush. Les gjerne mer om parken her.

Tid: 19. september kl. 12-16.00. Påmelding: Førstemann til mølla - last ned og fyll ut dette skjemaet. Kort om adkomst: Hvis du vil ta bussen, stopper Sørlandsekspressen like ved parken. Det finnes overnattingmuligheter i nærheten (mer informasjon her). Dersom du kommer langveisfra, kan vi dekke nødvendig overnatting i forbindelse med reisen, men dette må avtales særskilt.