Hva er en drømmedag?

Vi tror at det som er en drømmedag for noen ikke er det for andre. Fylkeslagene våre kommer derfor til å lage mange forskjellige dager spredt rundt i landet.

Vi håper at du finner en samling (eller flere) som blir nettopp din drømmedag i lista under. Vi kommer til å legge til nye arrangementer etter hver som de blir klare, så følg jevnlig med på denne siden.

Hvem kan komme på drømmedagene?

Alle synshemmede under 26 år kan bli med og hvis du vil kan du ta med de du bor sammen med!

Hvis du har behov for ledsager utenfor egen husstand, er det viktig at du gir oss beskjed så vi kan finne en løsning som passer dine behov. Hvis det er mulig, ønsker vi at du reiser med ledsagere fra egen husstand av smittevernshensyn.

Hva må du betale?

Sånn cirka ingenting. Med god støtte fra Bufdir kan vi dekke alle kostnader for deg og din husstand. Det inkluderer selve arrangementet og reise med eventuell overnatting hvis det er nødvendig for å delta. Du og din familie bestiller reisen selv (billigste reisemåte) og fyller ut reiseregning til oss. Husk å ta vare på kvitteringer!

For mer informasjon om betaling kan du kontakte fylkeslaget som arrangerer turen.

Hva med koronasmitten?

Vi følger myndighetenes råd i all vår aktivitet. Det betyr i praksis at vi avlyser arrangementer hvis det ikke lar seg gjøre å gjennomføre dem tråd med rådene som til en hver tid gjelder.

Husk at du er en viktig del av smittevernet! Vær nøye med å vaske deg og ikke kom hvis du er snufsete eller syk. Det blir alltid flere muligheter!

Grafikk:Norgeskart
ja