Kolonial.no revolusjonerer dagligvarehandelen

Kolonial.no har blitt en av våre hovedsamarbeidspartnere, og vi er veldig glade og stolte over at vi har fått til dette samarbeidet, sier Arnt Holte, generalsekretær i Blindeforbundet.

Samarbeidet går i hovedsak ut på at Blindeforbundet skal bidra til å gjøre denne tjenesten kjent for blinde og svaksynte i Norge.  Kolonial.no på sin side ønsker å bidra til Blindeforbundets arbeid med å utrydde blindhet i verden.  Hver gang en ny kunde registrerer seg, og skriver ICARE (med store bokstaver!) på feltet for «invitasjonskode» så gir Kolonial 100 kroner til iCare, og bidrar til å gi et menneske synet tilbake.

Sammen har vi et mål om å gi synet tilbake til 1000 mennesker, og vi vil derfor oppfordre fleste mulig til å gjøre dette, er Holte og Munthe-Kaas samstemte om. Her kan du lese mer om hvordan du kan bidra.

Kolonial.no ble startet i 2013 og har nå blitt Norges største matbutikk på nett. De har en nettside og en app som er godt universelt utformet, og enkelt kan brukes av blinde og svaksynte. Selskapet yter en tjeneste som utvilsomt vil bidra til å gjøre hverdagen enklere for mange blinde og svaksynte i Norge.
- For første gang i mitt liv kan jeg «gå i butikken» og handle alene, samtidig som jeg enkelt får oversikt over vareutvalget, forteller Holte.

- Vi har alltid ment at det å handle på nett ikke skal være en luksus, bare smart, sier administrerende direktør i Kolonial.no, Karl Alveng Munthe-Kaas. Da må det også være billig. Helt siden starten har vi ledet prispresset på nett og har vunnet alle pristester i alle medier siden 2013. Vi prismatcher Rema 1000 på bestselgerne. Det betyr at tjenesten ikke gjør matvarehandelen dyrere, bare enklere.

Karl Alveng Munthe-Kaas, er også veldig fornøyd med å ha inngått samarbeid med Blindeforbundet. Han synes det det har vært inspirerende å høre om det Arnt forteller, og synes det er gledelig at tjenesten deres fungerer så godt for blinde og svaksynte.
– Det er spesielt gøy å høre Arnt beskrive den friheten det gir, at man ikke lenger trenger å være avhengig av andre for å gå i butikken, forteller Munthe-Kaas.

Kolonial.no leverer varer på hele Østlandet, med noen få unntak.
– Tilbudet er dessverre ikke landsdekkende, men det betyr jo ikke at vi ikke kan oppfordre de som har muligheten til å bruke den, sier Holte.