Best ekspertise

Foto: AniCura

Vi i Blindeforbundet har lenge samarbeidet godt med NMBU (Norges Miljø- og biovitenskapelige universitet) som ligger i Ås. Derfor er vi så glade for at den nye førerhundskolen skal ligge like i nærheten slik at vi kan jobbe enda tettere sammen enn tidligere.

Vinn-vinn

Den korte avstanden sørger for at vi får mye mer og bedre interaksjon med høyskolen, veterinærer og studenter. Vi kommer til å ha tilgang på fagfolk som er svært nyttig for oss og hundene, og de har tilgang på det de måtte trenge av kunnskap og fasiliteter hos oss.
Vi kommer også til å trenge mennesker som kan jobbe deltid på skolen vår, og da er jo ingenting bedre enn at hundene blir tatt vare på av veterinærstudenter. Det er trygt å ha så gode folk i nærheten hele tiden.

Forskning for fremtiden

Den nære beliggenheten kommer til å gjøre det lettere for veterinærhøgskolen å benytte seg av våre hunder til ulike forskningsprosjekt. Dette er forskning som kommer til å være en stor fordel for andre hunder i fremtiden. Samtidig har vi umiddelbar tilgang til kunnskap og forskning som hundene våre har god nytte av i dag.