Tirsdagsklubben!

Dato: 19. september kl. 12:00–14:00
Fylke: Aust-Agder
Kontakt:
For spørsmål og påmelding ta kontakt med kontoret på telefon 37 02 62 08 eller på epost: Aust-Agder@blindeforbundet.no

Velkommen til en litt annerledes «tirsdagsklubb»

19. september 2017.

«Bedre helse og livskvalitet»

NBF Aust-Agder fylkeslag inviterer til en litt annerledes «tirsdagsklubb»  tirsdag den 19. september 2017. Denne dagen besøker vi Helsebutikken i Grimstad, hvor vi får en spennende omvisning i butikken og informasjon om de ulike produktene som Helsebutikken har å tilby. Omvisningen i butikken starter presis kl. 12.00 og det er hver enkelt sitt ansvar å komme seg til og fra Helsebutikken i Grimstad. Adressen til Helsebutikken er Storgaten 31, 4879 Grimstad. For de av dere som skulle ønske å ta felles buss fra Arendal til Grimstad tar vi buss nr. 101 mot Grimstad Sør som går i fra Arendal Bussterminal, plattform G, kl. 11.15 tirsdag 19. september. Etter vårt besøk på Helsebutikken, sånn ca. kl. 13.00, blir det bespisning. Vi går samlet til restauranten «Herlighed» som ligger i Storgaten 9. Fylkeslaget sponser lunsjen denne dagen, mot den vanlige «tirsdagsklubb» -egenandelen som er på kr. 50 pr. person. Vi må senest ha din påmelding innen kl. 12.00 mandag den 18. september. Dette for at vi skal kunne gi beskjed om ca. antall både til Helsebutikken og til «Herlighed». For å melde deg på så ringer du til oss her på fylkeslagskontoret på tlf: 37 02 62 08 eller så kan du sende oss en e-post til: aust-agder@blindeforbundet.no.

Litt kort informasjon om Helsebutikken i Grimstad:

Sakset i fra: https://www.helsebutikkenigrimstad.no/pages/om-oss

Helsebutikken i Grimstad ligger idyllisk til midt i sentrum av Grimstad. Vi har store åpne lokaler i Storgaten, med god tilgjengelighet for rullestol og barnevogner. Det er korttidsparkering rett utenfor døren, samt en stor parkeringsplass på andre siden av gaten. Kundegruppen vår er i de fleste aldre, og etterhvert har vi fått faste kunder over hele landet. Vi leverer blåreseptvarer innen inkontinens, stomi, ernæring, diabetes og tracheostomi, samt ulike produkter innen sår og kompresjon. Vi hjelper også med tilpassing av brystproteser. I tillegg fører vi et stort utvalg varer som kan relateres til helse og velvære, som f.eks. gode sko og såler, kompresjonsstrømper, hudpleieprodukter, støttebandasjer, massasjeprodukter og hjelpemidler. Vareutvalget vårt går ut på å gjøre hverdagen lettere, men også å ha en forebyggende helsegevinst. Foruten varer man vanligvis finner hos en bandagist, har vi også en flott danseavdeling. Her selger vi danseutstyr, danseklær og dansesko. Vi har kostnadsfri utkjøringsservice på blåreseptvarer til våre kunder i Arendal, Grimstad, Lillesand og Birkenes kommune. Vi legger stor vekt på en hyggelig atmosfære, og vi tar det som en selvfølge å vise diskresjon og taushetsplikt. Butikken har et eget samtalerom hvor man i fred og ro kan få veiledning til å komme frem til riktige produkter. Vi har som mål at kunden er fornøyd, det er den beste belønning for oss!