Sommer i Trondheim

Sommertur Buskerud Fylkeslag

15.-18. juni 2017

Kjære medlem

Vi skriver nå 2017 og det betyr også ny sommertur, og turkomiteen har i år valgt Trondheim som reisemål.

Påmelding til turen er tirsdag 25. april fra kl. 10.00 på tlf. 32 83 65 00
 Egenandel kr. 3500,- pr pers.
Tillegg for enkeltrom: kr. 1350,- pr pers.

Ved påmelding ber vi om at du også har alle opplysninger på ledsager. Har du ledsagerbevis så gi beskjed om det også.

Dag 1

Avreise fra Drammen med opphenting i Hokksund, Åmot, Vikersund og Hønefoss. En liten stopp på Lygna Seter før det blir lunsj på Dalegudbrands Gård på Hundorp. Etter en deilig lunsj fortsetter vi oppover Gudbrandsdalen med en liten stopp  på Oppdal. Siste etappe går til Scandic Lerkendal hotell.

Dag 2

Etter en deilig frokost møter vi vår lokale guid som tar oss med på en rundtur i Midt Norges hovedstad. Vi kjører en rundtur med bussen og får se litt nærmere på Kristianstens Festning, NTNUs hovedbygning og ikke minst Nidarsdomen. Dagens lunsj blir en trøndersk matrett som vi spiser på Sverresborg friluftsmuseeum. I kveld skal vi spise middag på Munkholmen.

Dag 3

Vi starter dagen med en god frokost før vi besøker Rockheim som er Norges moderne museum for norsk popmusikk. Vi skal besøke Erkebispegården, som var erkebispens hovedsete fra midten av 1100 tallet. Her er også Norges  riksregaliene utstilt. Dagens lunsj skal vi spile i 74m høyde og som roterer 360 grader på en time. Da har vel de fleste gjettet at det er Tyholdttårnet. Vi har ettermiddagen til fri disposisjon før vi møtes til middag på hotellet.

Dag 4

Etter frokost tar vi plass i bussen og vender nesen hjemover igjen. Vi besøker Aukrustsenteret i Alvdal og spiser lunsj i Alvdal. Etter lunsj fortsetter vi sydover igjennom Østerdalen til Elverum for en liten stopp før vi fortsetter til våre hjemsteder.

Alle påmeldte vil få tilsendt fullverdig program.

Påmelding er etter prinsippet første mann til mølla……

Turkomiteen ønsker velkommen til årets sommertur.

Vennlig hilsen turkomiteen

Liv A. Hansen, Eyolf Danevig og Rolf Drag