Julemiddg på Klækken hotell

Referat fra Ringerike og omegn lokallag av Norges Blindeforbunds julemiddag.

Nyhetssak fra 12. desember 2017

Årets siste sammenkomst fant sted på Klækken Hotell torsdag 30. november kl. 17.00.  Innkjørselen på hotellet var pyntet med en mengde juletrær med hundrevis av lys som strålte mot oss i kveldsmørket da vi ankom.  Da kom julestemningen på plass.

Da alle hadde samlet seg i en av hotellets salonger, kunne leder Randi Myhre ønske 40 gjester velkommen, inkludert Per Magnus Kristiansen og frue, som var spesielt invitert.  Deretter gikk vi til bords i en egen spisesal, og ble servert en nydelig julemiddag med alt som hører til.  Senere forflyttet vi oss tilbake til salongen, hvor vi hygget oss med en god prat, kaffe, kransekake og konfekt.  Nå hadde også «Elvelangs» kommet dit og rigget seg til.  Per Magnus hadde lovt å underholde med opplesning av noen Prøysen-fortellinger, så nå ble det veksling mellom musikk fra Ådal og julefortellinger fra Hedmark.  Noen fikk også prøvd seg på dansegulvet.  Kvelden ble avsluttet med at alle reiste seg og sang «Deilig er jorden».  Og en hyggelig førjulskveld var til ende.

Referent

Grete Loeshagen