Lokallagsmøte i Ringerike og omegn

Medlemsmøte ble holdt på Benterudstua torsdag 26.oktober kl. 18.00. I dag var vi 40 stk. tilstede da Randi kunne ønske velkommen. Hun ønsket også spesielt velkommen til et nytt medlem hos oss, og særskilt til Hønenensemblet som skulle sørge for underholdningen denne kvelden. Dessuten overbragte hun flere hilsener, blant annet fra Harald Rishovd

Nyhetssak fra 20. november 2017

Bildet viser Hønenemsemblet

.

Hønenensemblet fikk så slippe til, ledet av Grete Ghanizadeh.  Medlemmene der består av Bjørn Olav Ødegaard, sang og trekkspill, Arne Foss, fiolin, Magne Harald Andresen, keyboard, Halfrid Olsen, Else Lill Juelsen og Øyvind Løkslid, sang.  Ensemblet er godt sammensveiset, og har faktisk 20 års-jubileum neste år. De fremførte et variert program med kjente og kjære norske sanger, både felles og som solister.  De startet med «Vandringsvise» av Einar Skjæråsen og avsluttet med Alf Prøysens vise «Så seiler vi på Mjøsa».  Som takk fikk de overrakt en pengegave.

Så var det tid for pause med servering av kaffe/te, deilige snitter og Randis hjemmebakte kringle.  Og ikke minst en hyggelig prat, og trekning på inngangsloddet.

Randi hadde så en del informasjon fra forbundet. Fylkeslaget planlegger neste års sommertur, og ønsket å lodde interessen blant medlemmene for en eventuell ukestur til Island/Færøyene.   Pris kr. 12.500,-.  Flere var interesserte.

Fra statsbudsjettet:  TF-tjenesten blir som før.  VO-midler er foreslått kuttet med mange millioner, så der må vi vente innstramninger.

Norges Blindeforbund og firmaet «Specsavers» har inngått samarbeidsavtale.

Påmelding til julebordet på Klækken Hotel den 30. november kl. 17.00 ble så foretatt, før vi fikk litt mer musikk av Bjørn Olav og Magne Harald.  Det ble loddsalg og spennende trekning, og som avslutning sang vi «De nære ting», og Randi takket for frammøtet og ønsket velkommen på Klækken i november.

Referent

Grete Loeshagen