Ringerike og omegn lokallag besøker Hønen Gård

Mandag ettermiddag 18. desember, fikk beboerne på Hønen Gård besøk av gode venner og medlemmer fra styret i lokallaget på Ringerike.

Nyhetssak fra 19. desember 2017

Gjester og beboere hygger seg

Tre representanter fra Hønefoss og omegn Blindesaksforening var også tilstede.  Vi hadde nisseluer på og røde fargerike klær slik nisser på julebesøk skal ha!
Det ble en hyggelig førjulssammenkomst for alle!  Åge Andersen ønsket oss velkommen og Randi Myhre takket for at vi fikk komme på julevisitt.  Vi hadde hyggelige samtaler rundt bordene og samtalene dreide seg mye om god julemat, hyggelige juletradisjoner og juleforberedelser.  Helen Haavi Johansen trakterte både piano og trekkspill og alle sang med på kjente julesanger. Til kaffen serverte vi Ringerikskringle og Waleskringle.
Da dukket den første overraskelsen opp: Kassereren i Blindesaksforeningen, Reidun Oterhals, ønsket alle en riktig god jul og overrakte en gave på kr. 5.000,- til fellesskapet på Hønen.  Randi fulgte opp med en hyggelig julehilsen til hver enkelt beboer vedlagt kr. 500,- i konvolutten! Til tonene «På låven sitter nissen» spilt av Helen på pianoet, dukket nisseguttene Arne og Arild opp, og opp av sekken tryllet de nisseposer til alle de snille barna!  Stor stemning i den koselige pyntede stua, og Åge takket igjen på vegner av alle beboerne for gavene.  Konfekt og julegruppe ble overrakt betjeningen som tok imot oss og sørget for kaffe i koppene – takk til de også!

Vi avsluttet en hyggelig førjulskveld med å ønske hverandre god jul og utveksle en varm juleklem!

Ref. Randi