Ringerike og omegn lokallag - ledsagerkurs

Nyhetssak fra 24. mai 2019

Bilde av en fornøyd gjeng etter endt kurs

Ledsagerkurs på Ringerike 23. mai 2019

11 personer møtte opp til ledsagerkurs med Jorun Johansen Ås som instruktør.  Vi startet på Hov med en enkel lunsj før vi fikk en orientering av Jorun og bega oss ut på en rundtur i omgivelsene i Øvre Hønengata.

To og to i følge gikk vi og ble informert og geleidet til hindringer i form av trappetrinn, ulendt terreng i graset, rundt kjegler og manøvrering gjennom Domus kjøpesenter med mange trappetrinn og punkt- og lederlinjer.  En større utfordring her var alle de fristende varene i klær- og skobutikken, som jo måtte forseres på hyggelig vis.  Noen gikk litt fattigere - eller skal vi si beriket-  ut herfra!

Vel ute i frisk luft igjen, fulgte vi den trafikkerte gata nordover og krysset den to ganger, en gang med trafikklys.  Her lærte vi knepet med lengre tid for «grønn mann».

Etter en fin rundtur ble Jorun takket for god orientering og lærdom hvor alle hadde en fin formiddag med gode erfaringer.

Ref. Randi