Ringerike og omegn lokallag - Referat fra lokallagsmøte

Avholdt 27. september på Benterudstua.

Nyhetssak fra 08. oktober 2018

Leder Randi ønsket 40 deltagere og musikkgruppa Elvelangs med 7 aktører velkommen til lokallagsmøte på Benterudstua 27. september.  En spesiell velkomst ble rettet til et nytt medlem.

Vi fikk så informasjon om aktuelle lagssaker. Den lokale delen av InnSyn ble delt ut til våre støttemedlemmer, hvor planlagte aktiviteter for 2. halvår er listet opp. Det er imidlertid blitt et par endringer i forhold til oppsatt plan. I stedet for oppmøte på Tony`s torsdag 11. oktober kl. 11.00 treffes vi på S. Torv kl. 10.30. Vi fyller opp biler og reiser til Austjord og gjør oss kjent med visningsleilighetens forskjellige hjelpemidler. Påmelding til Randi innen

8. oktober.

Den musikalske underholder på julemøtet har meldt avbud, men vi er så heldige å få besøk av Arne Mørchs enmannsorkester i stedet.

Buskerud fylkeslags Høstmøte finner sted på Oset 14. - 16. november med påmelding innen 1. oktober.

Randi poengterte viktigheten av å synliggjøre behovet for opplæring i Iphone og Ipad ved å søke kommunen om slik opplæring. En rask håndsopprekning viste at mange var interesserte. Randi vil følge opp saken.

Elvelangs  bød på et variert program og introduserte seg selv med en av Helge Hauglands fine Sperillenviser. Dermed var det slått fast at det var ådølinger vi hadde på besøk.

Flere av dem fremførte solonummer - først ut var 8 år gamle Ingrid med en fin barnesang. Flott levert! Vi fikk også høre Lone på fele, Anders på munnspill og Erik på trekkspill og sang - fine innslag. Etter hvert ble det både kjærlighetsviser og sjømannsviser i tillegg til litt dansemusikk som fristet flere ut på gulvet. Elvelangs ble takket for fin underholdning og fikk velfortjent applaus.

Under kaffepausen med gode smørbrød og Helens hjemmebakte wienerbrød fikk vi den kjærkomne praten om løst og fast. Som alltid gikk loddsalget strykende, og spenningen var til å ta og føle på under trekningen av et hav av gevinster.

Til slutt takket Randi for en koselig kveld, ønsket vel hjem og velkommen tilbake til Benterudstua torsdag 25. oktober. Da får vi besøk av NBF sentralt v/Kristin Berglann Tronrud.  Musikalsk underholdning v/Chris og Bjørn.

Elsa Halden

Referent