Aktiv sammen - aktiviteter innen Sjøsport/friluftsliv

Dato: 29. september kl. 16:00–18:00
Fylke: Hordaland
Kontakt:
Kontakt Fylkeskontoret tel. 55 33 69 44 eller e-post hordaland@blindeforbundet.no

Liker du friluftsliv/sjøsport og ulike andre aktiviteter? Liker du å utfordre deg selv, og prøve noe nytt og spennende?

Da er kanskje aktiviteten "Aktiv Sammen" noe for akkurat deg.

Aktiv sammen er en ny startet aktivitet innen ulike sjøsport aktiviteter som f. eks kanotur. padling, bading, grilling, fisking, isbading, skitur, yoga etc...  Det er bare fantasien som setter stopper.

Gruppe ansvarlig tar gjerne i mot ønsker om aktivitet.

Denne onsdagen blir det Yin Yoga hvor det vil bli mulighet for event. bading for de som ønsker det etterpå.  Det blir servert noe enkelt å bite i og kaffe.

Man må ha med en egen matte til å bruke.

Yin yoga er et samlebegrep for all yoga som utføres mykt og med fokus på det rolige og den stille stunden.  Yin yoga er rolig og myk praksis som bringer kroppen i en meditativ tilstand og hjelper oss å roe ned i en tid der alt går fortere og fortere. Når vi er i stillingene lenge finnes det åpning for refleksjon, ettertanke og oppmerksomt nærvær. Vi har tid og rom til å rette bevisstheten mot pusten og kroppen, og tillater stunden å være akkurat som den er, uten å stenge ute deler av opplevelsen, uten å dømme.

Sted:  Sjøsportsenteret for funksjonshemmede, Harald Skjolds veg 74, 5236 Rådal  Nettside:  http://www.sjosportsenteret.no

Langaneset: Ligger vakkert til ved Nordåsvannet med Bergens Roklubb og Sjøsportsenteret. Hele området ble våren 2012 oppgradert av Bergen kommune ved Grønn etat. Stier ble rettet opp og ny asfaltert, murer steinsatt, benker og gjerder nymalt. Hele området fremstår som nytt og er godt tilrettelagt for rullestolbrukere.

Påmelding til kontoret tel. 55336944 eller e-post: hordaland@blindeforbundet.no  innen onsdag kl. 11

Ansvarlig kontaktperson: Silvia Mildestvedt mob. 936 83 794

Velkommen til sosialt treff!