Smart Kafé

mestring, utvikling, digitale hjelpemidler, sosial aktivitet, iphone, ipad, smart teknologi

Dato: 03. mars kl. 18:00–20:00
Fylker: Hordaland, Sogn og Fjordane
Kontakt:
Steinar Stjerna
steinar.stjerna@gmail.com
915 74 782

Tiden går fort og vi nærmer oss årets tredje smart kafé. Den foregår onsdag 3. mars. Også denne gangen blir den avholdt på Zoom. Invitasjonen går også til Sogn og Fjordane fylkeslag siden Hordaland de siste årene har hatt tradisjon for å invitere med seg sine naboer nord på Vestlandet og nå også bor vi i samme fylke, Vestland. Vi starter som vanlig kl. 18.00 og vi holder på som vanlig i ca. halvannen time.

Denne gangen er det noe for deg som liker å lese. Enten du liker å fordype deg i en god krim, romaner av ulike slag, noveller, dikt eller kanskje du også ønsker å tilegne deg noe ekstra faglitteratur innen et emne som interesserer deg?

Du har kanskje sett at NLB siden høsten 2020 tilbyr en del bøker som e-bøker, dvs. bøker tilrettelagt elektronisk i formatene Kindol/Mobi, HTML og EPUB. Dette skal vi se litt mer og om du ønsker å forberede deg eller vite mer om dette emnet, kan vi anbefale deg å gå inn på denne lenken til NLB som beskriver mer hva en E-bok er og hvordan du skal ta den i bruk:

Om det er interesse for det, ser vi nærmere på akkurat dette med e-bøker onsdag 3. mars.

Appen lydhør har fått en oppussing. Vi går gjennom appens muligheter. Det blir også god tid til å stille spørsmål. Vi tar også for oss andre måter å lese og laste ned lydbøker på enn kun gjennom appen Lydhør.

Du melder deg på til Steinar på steinar.stjerna@gmail.com eller på 915 74 782.

Ved påmelding vil vi gjerne vite følgende:

- Navn

- E-post

- Telefonnummer

- Om du ønsker å motta link til møte på e-post eller SMS

Vi er gjerne behjelpelig med oppkobling og teste at utstyret fungerer som det skal. Da er det best om vi får beskjed om dette senest søndag 28. februar. Vi legger ev. da opp til et testmøte med deg trolig mandag 1.  mars om ikke annet passer. Vi er opptatt av at Smart kafé skal være et tilbud for alle - særlig for deg som føler at smartteknologi er vanskelig. Av denne grunn er det også mulig å kunne delta på møtet over vanlig telefonlinje slik at du ikke trenger den appen Zoom som vi nevnte innledningsvis. Ta kontakt med Steinar eller Lise (sistnevnte når du på tlf. 48 23 96 33 eller e-post lisebakkan@gmail.com)  om du skulle være usikker på noe eller ha spørsmål rundt hvordan dette fungerer.

Om det er en trøst, så kan også vi som påstår at vi kan litt om dette plundre mer eller mindre i blant med tekniske problemer under møtene, men det ordner seg i løpet av 4-5 minutter - alltid...

Velkommen til en hyggelig prat og erfaringsutveksling med oss onsdag 3. mars. Vi gleder oss og håper å se deg!

Hilsen Lise og Steinar