SMART KAFÉ - DIGITALT

Velkommen til Smart Kafè, kun digitalt denne gangen.

Dato: 02. desember kl. 18:00–20:00
Fylke: Hordaland
Kontakt:
Lise Bakkan telefon 48 23 96 33 e-post: lisebakkan@gmail.com
Steinar Stjerna telefon 915 74 782 e-post: steinar.stjerna@gmail.com

Velkommen til Smart kafè onsdag 2 desember kl. 18:00.
Grunnet smittesituasjonen i fylket, velger vi å ha smart kaféen heldigital denne gangen.
Vi vil, som vanlig på digital plattform, benytte Zoom, som er tilgjengelig både for pc/Mac, smarttelefon og vanlig telefon.

Vi starter kl. 18.00, men vi vil være tilgjengelig fra kl. 17.30 slik at vi får alt det tekniske til å fungere.
Vanligvis holder vi på i halvannen time, men siden det er siste gang før jul, tillater vi å strekke Smart Kafeen ut én time lenger denne gangen for deg som har tid og anledning, men vi tar det viktigste å snakke om først.

For å sikre å få med oss flest mulig på denne runden, vil vi også ha en test-mulighet for deg som aldri har forsøkt Zoom før, som blir mandag 30. november kl. 20.00. Her er bare formålet å få det tekniske til å fungere og at du skal bli trygg til å bruke appen/programmet. Husk at alt er litt skummelt de første gangene og alle snubler vi litt i blant, men da reiser vi oss igjen og går videre - også de som er erfarne med teknisk utstyr og programvare. Både Steinar og Lise bistår med å få deg online. Det er også mulighet til å bli med over telefon om du synes det er vanskelig å håndtere disse appene.

Temaet denne gangen er den kunstig intelligente personlige assistenten Siri. Vi vil snakke om hva du kan be henne om, styring av telefon, søking på nett og vi tar også en liten tur innom styring av smarte hjem. Vi vil også forsøke å belyse og forklare forskjellen på Siri og VoiceOver, for vi ser at det hersker noe forvirring utover de tusen hjem. Vi kan også kanskje snakke litt om begrensningene til Siri og hva hun kan som ikke er nyttig?

Du kan melde deg på til Lise Bakkan på telefon/SMS 48 23 96 33 eller e-post lisebakkan@gmail.com. Om telefonen ikke skulle bli besvart, blir du ringt opp igjen så snart Lise ser at du har ringt.

Ved påmelding vil vi gjerne vite følgende:
- Om du vil ha link til møtet på SMS eller e-post
- Hvilket utstyr du ønsker å bruke unner møtet (PC/Mac, nettbrett, smarttelefon eller telefon)
- Er du interessert i å bli med på testrunden mandag 30. november kl. 20.00

Hjertelig velkommen til et møte vi tror blir spennende!

Og du, hvis du har et ønske om emne vi skal ta opp på Smart Kafé, blir vi svært glade for å høre fra deg uansett om du tenker å komme nå i desember eller ikke! Send gjerne e-post eller ring på telefon. Du finner oss også på Facebook og kan sende en melding der.

Lise og Steinar