SMART KAFÉ - DIGITALT

Velkommen til smart kafè digitalt

Dato: 03. februar kl. 18:00–20:00
Fylke: Hordaland
Kontakt:
Steinar på e-post: steinar.stjerna@gmail.com eller telefon: 915 74 782.

Smart kafé onsdag 3. februar
med tema Skyss billett og Skyss Reise

Snart ny måned og det betyr også tid for ny smart kafé. Datoen vi anbefaler deg å huke av i kalenderen er onsdag 3. februar fra kl. 18.00. Vi regner med å holde på i en og en halv time. Også denne gangen vil arrangementet gjennomføres som et digitalt arrangement over Zoom og derfor må du selv stå for bevertningen - utvalget er ditt. Målet er at det skal bli gjennomført primært som et fysisk arrangement igjen når gjeldende smittevernregler gjør dette tilrådelig å gjennomføre trygt med mulighet for digital deltakelse for de av fylkeslagets medlemmer som har lang reisevei.

Når vi nå har blitt anbefalt å helst ikke skulle reise så alt for mye, tar vi oss tid til å bli mer kjent med apper vi kan bruke i forbindelse med fremtidige reiser. Vi tar for oss appene Skyss reise og skyss billett. Vi går gjennom appenes funksjoner og muligheter. Du gis også mulighet til å stille spørsmål og dele dine erfaringer med hvordan du løser din hverdag som bruker av kollektivt transportmiddel. Mulig vi også kan dele litt tanker og erfaringer rundt hvordan vi som synshemmet kan benytte oss av teknologi for å klare å komme oss av på riktig sted all den tid annonseringssystemet ikke gir oss den hjelpen vi trenger også? Det finnes apper som kan gi oss litt støtte på veien. Eller vi finner at det uansett burde tildeles en egen kveld med Smart kafé for å dykke dypere ned i materien.

Påmelding til Steinar på e-post: steinar.stjerna@gmail.com eller telefon: 915 74 782.

Ved påmelding er det viktig at du gir oss beskjed om følgende:
• Navn
• Telefonnummer
• E-postadresse
• Om du ønsker link til møtet på mail eller sms
• Hvilket utstyr du ønsker å bruke under møtet. Nettbrett, smarttelefon eller pc.
Om du selv oppgir denne informasjonen ved påmelding, sparer du oss for mye tid når vi forbereder arrangementet.

Vi kan være behjelpelig med oppkobling og teste at utstyret fungerer som det skal. Men da må vi ha beskjed om dette senest søndag 31. januar. Vi legger ev. da opp til et testmøte med deg trolig mandag 1. februar om ikke annet passer. Vi er opptatt av at Smart kafé skal være et tilbud for alle - også de som føler at smartteknologi er vanskelig. Av denne grunn er det også mulig å kunne delta på møtet over vanlig telefonlinje slik at du ikke trenger den appen Zoom som vi nevnte innledningsvis. Ta kontakt med Steinar eller Lise (tlf. 48 23 96 33 eller e-post lisebakkan@gmail.com) om du skulle være usikker på noe eller ha spørsmål rundt hvordan dette fungerer.

Hjertelig velkommen til en hyggelig prat og erfaringsutveksling med oss onsdag 3. februar. Vi gleder oss!

For Smart kafé
Steinar og Lise