SMART KAFÉ - DIGITALT

Kontakt:
Lise Bakkan på e-post lisebakkan@gmail.com eller telefon/SMS på tlf. 482 39 633

Hei.

Vi nærmer oss mai med stormskritt. Første uke i måneden betyr ny smart kafé.

Vi fortsetter å arrangere smart kaféen digitalt. Men vi håper å kunne samles fysisk igjen på andre sida av sommeren.

Håper du blir med oss på Zoom onsdag 5. mai kl. 18.00.

Siden det ble ytret ønske om det forrige gang, fortsetter vi å se på bruk av kamera på telefonen og hvilken nytte vi kan ha av det med dårlig syn.

Vi ser på appene Voice Dream Scanner og Voice Dream Reader. Dette er apper, som gjør det mulig for oss å lese tekst. Dette gjelder bilder, PDF-dokumenter og tekst på papir. Si f.eks. at du har fått et bilde tilsendt eller ser et bilde på nettet du ønsker å lese, kan du bruke noen av disse appene. Det vil også bli satt av god tid til diskusjon og erfaringsutveksling. Om du ønsker å sitte å skravle litt utover kvelden, er rommet også åpent for det.

Du melder deg på til Lise Bakkan på e-post lisebakkan@gmail.com eller telefon/SMS på tlf. 482 39 633. Påmeldinger kan også rettes til Steinar Stjerna tlf. 915 74 782.

Ved påmelding er det fint om du gir oss beskjed om følgende:

- Navn

- E-post

- Telefonnummer

- Om du ønsker å motta link til møte på e-post eller SMS

Vi er gjerne behjelpelig med oppkobling og teste at utstyret fungerer som det skal. Da er det best om vi får beskjed om dette senest søndag 02. mai. Vi legger ev. da opp til et testmøte med deg trolig mandag 03.  mai om ikke annet passer. Vi er opptatt av at Smart kafé skal være et tilbud for alle - særlig for deg som føler at smartteknologi høres eller føles vanskelig. Av denne grunn er det også mulig å kunne delta på møtet over vanlig telefonlinje slik at du ikke trenger den appen Zoom som vi nevnte innledningsvis. Ta kontakt med en av oss om du skulle være usikker på noe eller ha spørsmål rundt hvordan dette fungerer.

Om det er en trøst, så kan også vi som påstår at vi kan litt om dette plundre mer eller mindre i blant med tekniske problemer under møtene, men det ordner seg i løpet av et par-tre minutter - alltid... om vi alle har «Kardemommeloven» i tankene.

Velkommen til en hyggelig prat og erfaringsutveksling med oss onsdag 5. mai. Vi gleder oss og håper å se deg!

For Smart Kafeen i Hordaland fylkeslag

Lise og Steinar