Smart Kafè, erfaringsutveksling om smart teknologi.

Velkommen til Smart Kafè, erfaringsutveksling om smart teknologi.

Dato: 09. februar kl. 18:00–20:00
Fylker: Hordaland, Sogn og Fjordane
Kontakt:
Kontakt Steinar Stjerna telefon/SMS 915 74 782 eller e-post steinar.stjerna@gmail.com

Velkommen til Smart kafé, et fysisk og digitalt møte.

Smart Kafé avholdes den andre onsdagen i måneden.

Sted:  Rasmus Meyers allé 5, 5015 Bergen

De som ikke kan være med oss fysisk på Smart Kafén er velkommen til å være med via Zoom.

Smart kafé er ett samarbeid mellom Hordaland Fylkeslag og Voksenopplæringen Bergen. Kaféen er et sted der svaksynte og blinde kan møtes for å utveksle kunnskap og tips for bruk av smart teknologi/smart telefon.

Vi er kommet til måned nummer 2 i 2022 og vi er klare for en ny smart kafé. Den blir avholdt onsdag 9. februar i Rasmus Meyers allè 5. Du kan også delta på Zoom.

For de som ønsker å delta fysisk starter vi kl. 17.30 med mat, her blir det servert pizza. Vi tar en egenandel på kr 100 for maten.

Tema: Podcaster:

Å lytte til podcast blir stadig mer populært. Man kan få med seg nyheter, underholdning og fordype seg i tema man er opptatt av. Denne gangen snakker vi om hvordan og hvor man kan finne podcaster, vi gir tips om podcaster man kan lytte til og vi forteller litt om hvordan en podcast blir produsert.
Vi håper også at vi kan dele erfaringer om podcastapper, som er greie å bruke for synshemmede.

Du melder deg på til Steinar Stjerna på e-post steinar.stjerna@gmail.com eller telefon/SMS på tlf. 915 74 782.

Påmeldinger kan også rettes til Lise Bakkan på e-post lisebakkan@gmail.com eller telefon/SMS til tlf.482 39 633.

Ved påmelding er det fint om du gir oss beskjed om følgende:

- Navn

- E-post

- Telefonnummer

- Fysisk oppmøte eller digital deltakelse

- Om digital deltakelse: Om du ønsker å motta link til møte på e-post eller SMS

Vi er gjerne behjelpelig med oppkobling og teste at utstyret fungerer som det skal. Da er det best om vi får beskjed om dette senest søndag 12. september. Vi legger ev. da opp til et testmøte med deg trolig mandag 13. september om ikke annet passer. Vi er opptatt av at Smart kafé skal være et tilbud for alle - særlig for deg som føler at smartteknologi høres ukjent ut eller føles vanskelig. Av denne grunn er det også mulig å kunne delta på møtet over vanlig telefonlinje slik at du ikke trenger den appen Zoom som vi nevnte innledningsvis. Ta kontakt med en av oss om du skulle være usikker på noe eller ha spørsmål rundt hvordan dette fungerer.

Om det er en trøst, så kan også vi som påstår at vi kan litt om dette plundre mer eller mindre i blant med tekniske problemer under møtene, men det ordner seg i løpet av et par-tre minutter – alltid med litt godt humør og tålmodighet fra oss selv og deltakerne... om vi alle har «Kardemommeloven» i tankene går det hele som smurt.

Velkommen til en hyggelig prat og erfaringsutveksling med oss. Vi gleder oss til å se deg!

For Smart Kafeen i Hordaland fylkeslag

Lise og Steinar