AVLYST! Smart Kafè, erfaringsutveksling om smart teknologi.

På grunn av for få påmeldte ser vi oss dessverre nødt til å avlyse morgendagens smart kafé. Neste anledning for smart kafé blir første onsdag i mai, 4. mai. Velkommen til Smart Kafè onsdag 30. mars kl. 18-20. Fysisk fremmøte eller via digitalt via Zoom.

Dato: 30. mars kl. 18:00–20:00
Fylker: Hordaland, Sogn og Fjordane
Kontakt:
Steinar Stjerna telefon/SMS 915 74 782 eller e-post steinar.stjerna@gmail.com

Velkommen til Smart kafé.

Vi møtes fysisk i Rasmus Meyers allé 5 og digitalt via Zoom for de som ønsker det.

Smart kafé er ett samarbeid mellom Hordaland Fylkeslag og Voksenopplæringen i Bergen. Kaféen er et sted der svaksynte og blinde kan møtes for å utveksle kunnskap og tips for bruk av smart teknologi/smart telefon.

For deg som ønsker å komme til blindeforbundets lokal i sentrum, starter vi med en liten matbit kl. 17:30.  Dagens tema og digital pålogging på zoom starter kl. 18:00

Tema: Appen Helsenorge

Det er stadig mer og mer som blir digitalisert i samfunnet, på godt og vondt. Denne gangen tar vi for oss appen helsenorge, som er innbyggerne bl.a. i Helse Vest sin mulighet til å kommunisere med spesialisthelsetjenesten (sykehus) og flere fastleger har startet å ta tjenesten i bruk. Der kan du bl.a. kommunisere skriftlig med din fastlege, bytte fastlege, lese sykehusjournaler, se status på frikort, se oversikt over legemidler og fornye faste legemidler og en del annet. Appen er relativt tilgjengelig for synshemmede og vi vil derfor se nærmere på denne og gjerne dele erfaringer.

Påmelding: til Steinar Stjerna på e-post  steinar.stjerna@gmail.com eller telefon/SMS på tlf. 915 74 782.

Påmeldinger kan også rettes til Lise Bakkan på e-post lisebakkan@gmail.com eller telefon/SMS til tlf.482 39 633.

Ved påmelding er det fint om du gir oss beskjed om følgende:

- Navn

- E-post

- Telefonnummer

- Fysisk oppmøte eller digital deltakelse

- Om digital deltakelse: Om du ønsker å motta link til møte på e-post eller SMS

Vi er gjerne behjelpelig med oppkobling og teste at utstyret fungerer som det skal. Da er det best om vi får beskjed om dette senest søndag 28. mars. Vi legger ev. da opp til et testmøte med deg trolig mandag 29. mars om ikke annet passer. Vi er opptatt av at Smart kafé skal være et tilbud for alle - særlig for deg som føler at smartteknologi høres ukjent ut eller føles vanskelig. Av denne grunn er det også mulig å kunne delta på møtet over vanlig telefonlinje slik at du ikke trenger den appen Zoom som vi nevnte innledningsvis. Ta kontakt med en av oss om du skulle være usikker på noe eller ha spørsmål rundt hvordan dette fungerer.

Om det er en trøst, så kan også vi som påstår at vi kan litt om dette plundre mer eller mindre i blant med tekniske problemer under møtene, men det ordner seg i løpet av et par-tre minutter – alltid med litt godt humør og tålmodighet fra oss selv og deltakerne... om vi alle har «Kardemommeloven» i tankene går det hele som smurt.

Velkommen til en hyggelig prat og erfaringsutveksling med oss onsdag 30. mars.  Vi gleder oss til å se deg!

For Smart Kafeen i Hordaland fylkeslag

Lise og Steinar

Velkommen til Smart kafé.

Tema: Appen Helsenorge

Ved påmelding er det fint om du gir oss beskjed om følgende:

- Navn

- E-post