Søndagstur i Kanadaskogen / Skøytedag på iskanten

Bli med på søndagstur eller skøyting ilag med BHT og klart det går

Dato: 08. november kl. 10:30–13:00
Fylke: Hordaland
Kontakt:
Silje Thon 480 70 372

Vil du oppdage nye, fine turområder i Bergen? Ta del i et sosialt og inkluderende fellesskap? Vi ønsker velkommen til turer og aktiviteter, tilrettelagt for personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Familie og venner er velkommen til å bli med.

Søndag 8 November har vi 2 valgmuligheter.

Alternativ 1: Tur i Kanadaskogen (Turen er med forbehold at vi har nok frivillige)

Møtested: Den blå steinen på Torgalmenningen kl. 10:45, her vil du møte turledere med gul vest. Felles buss fra Lars Hilles gt kl. 11:00, med ankomst i Nipedalen kl. 11:21.

Møtested 2: kl. 11:20 på parkeringsplass ved Tennebekktjørna friluftsområde (øverst i Nipedalen).

Denne søndagen går turen rundt Tennebekktjørna. Rundt vannet er det ca. 2,5 km. Store deler av turveien har jevnt og fast underlag, men turveien er kupert, med flere strekk der stigning er opp mot 12-15 grader. Det er kun korte partier med stigning mindre enn 4 grader.  Benker, skilt og infotavle er satt opp flere steder. Fokus på turen er gode opplevelser i naturen, trivsel og hyggelige samtaler. Tempoet er aldri fortere enn at de som går roligst henger med. Turen blir ikke lenger enn ca. 5 km, og vi velger veivalg og tempo etter gruppens ønske.

Det blir en hyggelig dag, med felles matpause.

Alternativ 2. Skøytedag på Iskanten:
Oppmøte ved Den blå steinen kl. 11:20 / eller møtes direkte ved Iskanten kl 12:00.

Fra den blå steinen går vi sammen til Torget R og tar busslinje 6 kl 11:25 til Loddefjord Terminal som er rett ved Iskanten. Iskanten åpner kl. 12:00.

Turlederne vil ha på gul vest og ta dere imot. Det blir en hyggelig dag, med felles matpause. Skøyting er gøy, i tillegg til å være god trening for balanse, koordinasjon og muskler. Turlaget dekker inngangsbilletten og utlån av skøyter.

Turlaget har ikke tilgang på tilrettelagt/ergonomisk utstyr utover at Iskanten har en kjelke som kan lånes.

Ta med: Niste, sitteunderlag, vann og varme klær. Varm drikke på termos om du ønsker.

Påmelding til Silje Thon 480 70 372 innen 6 November kl. 12
Her må du si hvilke aktivitet du vil være med på.

For mer informasjon: https://bit.ly/2HTOG8h