Søndagstur: Fløyen - Skomakerdiket - Fløyen

Fylke: Hordaland
Kontakt:
Kontakt Silje Thon 480 70 372

Vil du oppdage nye, fine turområder i Bergen og omegn? Ta del i et sosialt og inkluderende fellesskap? Vi ønsker velkommen til turer og aktiviteter, tilrettelagt for personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Familie og venner er velkommen til å bli med.

Norges Blindeforbund Hordaland har inngått avtale med BHT (Bergen og Hordaland turistforening). Vi har søndagstur og onsdagstur en gang i måneden. Søndagsturene vil være på formiddagen og onsdagsturene er på ettermiddagen kl. 18:00.

Søndag 15. august starter vi opp igjen med søndagsturen etter ferien.

Denne gangen går turen Fløyen-Skomakerdiket - Fløyen

Møtested

Møt. kl. 10:30 ved Den Blå steinen for å gå til Øvre Fløibanestasjon, eller møt kl. 12 ved Øvre Fløibanestasjon om du vil starte der i fra.

Turbeskrivelse:

Turen går fra Fløibanens øvre stasjon videre innover mot idylliske Skomakerdiket. Turen går på godt tilgjengelig grusvei og er tilgjengelig med rullestol. Én bakke har stigning på 11 grader og kan være utfordrende selv med elektrisk rullestol. Ellers er turen flott videre rundt Skomakerdiket, både for rullende og for gående.

HC-toalett både ved øvre Fløibanestasjon, og ved Skomakerstuen inne ved Skomakerdiket. Turen går videre på grusvei etter ønske og tempo i gruppen, før retur til Fløyen.

Dersom du bruker rullestol anbefaler vi at du har med ledsager, og hvis ikke du har mulighet til det gi beskjed ved påmelding.  Det kan anbefales freewheel på manuell stol eller permobil x 850.

Ressurser i gruppen hjelper hverandre der det trengs.

Ta med: Niste, sitteunderlag, vann og gode varme klær. Varm drikke på termosen om du ønsker.

Turlaget kan dekke utgifter til ledsagere eller spesialtransport ved behov.

Påmelding er obligatorisk grunnet koronasituasjonen. kontakt Silje Thon på tlf. 480 70 372 seinest fredag 13 august kl. 12:00. Du er først påmeldt etter at du har mottatt bekreftelse på dette.

Dersom du har behov for ledsager har du selv ansvar for smittevern og sikkerhet knyttet opp mot covid-19, og ellers vurdere gode og trygge løsninger for deg. Våre frivillige turledere skal som alle andre holde minst 1 meter avstand til andre, og kan ikke bidra som ledsagere.

Generelle vilkår og smittevern: Bergen og Hordaland Turlag forholder seg til DNT sin smitteverninstruks for aktivitet knyttet til covid-19. Les generelle vilkår for deltakelse på BHT sine aktiviteter. Våre frivillige turledere er alle kurset i DNT sine retningslinjer for smittevern, og skal sørge for å gjennomføre en trygg og fin tur.

Neste tur blir onsdag 25. august kl. 18, da tar vi turen i Nygårdsparken.

Hold av helgen 10-12. september for da blir det hyttetur til Nordvikgården på Utsira i lag med "Klart det går" og BHT.

Alle er hjertelig velkommen til å være med.

Link BHT:  https://bit.ly/3iuQlRB