Søndagstur til Fjell Festning

Tur til Fjell Festning med DNT og "klart det går"

Dato: 11. april kl. 11:30–13:30
Fylke: Hordaland
Kontakt:
Silje Thon mobil 480 70 372

Vil du oppdage nye, fine turområder? Ta del i et sosialt og inkluderende fellesskap? Vi ønsker velkommen til turer og aktiviteter, tilrettelagt for personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Familie og venner er velkommen til å bli med.

Velkommen til søndagstur 11 april til Fjell festning.

Oppmøte: Kl.11:30 ved parkeringsplassen til Fjell festning. Turlaget dekker utgifter til taxi om du har behov for dette.

Turbeskrivelse:

Fjell festning ble bygget av tyskerne under andre verdenskrig. Området på toppen har en del bunkere og skyttergraver det går an å utforske.

Dette er en fin tur som kombinerer naturopplevelse og historie. Fra parkeringen til Fjell festning er det ca. 3 km på asfaltert vei. Bakken oppover er jevn og ikke veldig bratt, men seig vil nok en del kalle den. Vi bruker uansett den tiden vi trenger. Turen er tilgjengelig med barnevogn og rullestol. Ved bruk av manuell rullestol vil det sannsynligvis være lurt med litt dyttehjelp. Området på toppen har en del bunkere og skyttergraver som det kan være interessant å få erfaring med.

Ta med: Niste, sitteunderlag, vann og gode, varme klær. Varm drikke på termosen om du ønsker.

Påmelding: Påmelding er obligatorisk grunnet koronasituasjonen.
Kontakt Silje Thon tlf. 480 70 372 senest fredag 9 april kl. 12

DNT : https://bit.ly/3rVTQCA