Tur med DNT Nordhordland

Arrangør: Nordhordland Lokallag
Kontakt:
Kontakt Jane Nordlund

Vi har gleden å invitere medlemmer i Nordhordland Lokallag til tur med DNT Nordhordland Onsdag 15 september. Denne dagen tar vi turen til Vardetangen som ligger i Austrheim kommune.

Vi tar en tur til dags tur hytten, se link:  https://bit.ly/2X7ZmYW

Oppmøte: på parkeringsplassen ved gangvei start kl.18.15. Felles kjøring kl.17.30 fra Manger senter ved bussholdeplassen mot Kvalheimbygget.

Parkering: Fra Bergen, følg E39 til Knarvik, Videre skilting til Austrheim. Ta av til høyre til hurtigbåt kaien (Ikke mot Ervik). Kjør helt til slutten av veien og sving inn til høyre parkeringsfelt mot friluftsområde. En kan også parkere ved hurtigbåtkaien men må gå da 200 m ekstra.

Turbeskrivelse:  Ved Vardetangen hurtigbåtstopp går en universell utformet bred grusvei til Vardetangen. Vi anbefaler denne siden av rundturen, siden den går på en universell utformet vei. turvegen går gjennom et flott landskap og er en knappe 900 meter en vei.  mer info finnes her: https://bit.ly/3yVYBz3

Vardetangen er Norges vestligste fastlandspunkt.

Ta med: Niste, sitteunderlag, vann og gode, varme klær. Varm drikke på termosen om du ønsker, staver eller stokk om du har behov for det.

Pris: Gratis deltagelse, åpent for alle. Om en har behov for transport kan vi være behjelpelig. Passasjer dekker da vanlige bensin utgifter per km. I Corona periode må vi fra uke til uke ta hensyn til regelverket ifm. kjøring.

Ved behov for ledsager: Dersom du har behov for ledsager har du selv ansvar for smittevern og sikkerhet knyttet opp mot covid-19, og ellers vurdere gode og trygge løsninger for deg. De frivillige turledere skal som alle andre holde minst 1 meter avstand til andre, og kan ikke bidra som nærkontakt ledsager. Vi skal gjøre vårt beste for å hjelpe deg om det trengs.

Generelle vilkår og smittevern: Bergen og Hordaland Turlag forholder seg til DNT sin smitteverninstruks for aktivitet knyttet til covid-19. Les generelle vilkår for deltakelse på BHT sine aktiviteter. Våre frivillige turledere er alle kurset i DNT sine retningslinjer for smittevern, og skal sørge for å gjennomføre en trygg og fin tur.

Påmelding til: Turleder Tanja Resink på nr. 48 03 88 37 eller mail tanja.resink@trimtrening.no

Kan også kontakte Leder i lokallaget Jane Nordlund tlf. 93 89 39 55

Påmelding er obligatorisk grunnet koronasituasjonen. Du kan velge hvordan du ønsker å melde deg på. Husk å oppgi ditt navn, bosted og om du har plass i bilen.

Link DNT turen : https://nordhordland.dnt.no/aktiviteter/135384/899529/

Velkommen!