Tur med DNT Nordhordland

Kontakt:
Jane Nordlund

Velkommen til Tur med DNT Nordhordland tilrettelagt tur

Vil du oppdage nye, fine turområder i Nordhordland? Ta del i et sosialt og inkluderende fellesskap? Vi ønsker velkommen til turer og aktiviteter, tilrettelagt for personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Turene er tilrettelagt, vi går i en rolig tempo på mellom 2-4 km. Vi går på stier/gangvei hvor det er benker. De fleste turer er også rullestol vennlig. Vi legger alltid inn en lengre pause hvor vi setter opp et bål på egnet bålplass eller bålpanne.

Hver tirsdag blir det DNT tilrettelagt tur med turledere fra Nordhordland turlag kl.18.00

Tirsdag 22 mars: Rullestol vennlig tur Årvika , Austrheim. De som ønsker det går videre fra Årvika til Vardetangen. Den delen av turen er ikke rullestol vennlig. Vi

Oppmøte: kl.18.00 ved parkeringsplassen ved N.Fonnesvågen

Oppmøte Manger: kl. 17.15 for felles kjøring. Transport kan ordnes om det er ønskelig.

Parkering: Fra Bergen, følg E39 til Knarvik. Kjør mot Lindås og videre forbi Kalland i retning Fonnes. Ta av til høyre mot Nordre Fonnes vågen/ Gylnakken/ Ervika på Fresvikvegen. Hold så til høyre gjennom boligfelt til parkeringsplassen ved Gylnakken.

Turbeskrivelse:

Turløypa er på 1 km. t/r. korte løypa. Den lange løypa til Vardetangen er 3 km t/r Vi starter ved P plassen og følger grusveien til Årvika. Der spiller vi litt Boccia før vi fortsetter til utsiktspunkten eller videre inn til Vardetangen. Ved fint vær setter vi opp bålpannen å lage kaffi på bål:-)

Ta med: Sitteunderlag. Staver eller stokk om du har behov for det.

Pris: Gratis deltagelse, åpent for alle. Om en har behov for transport kan vi være behjelpelig. Passasjer dekker da vanlige bensin utgifter. I Corona periode må vi fra uke til uke ta hensyn til regelverket ifm kjøring.

SMS påmelding: Kontakt Turleder Reidun Dragøy på nr. 95823251