Tur med DNT Nordhordland

Velkommen på tur til Varnappen/badevika ved Frekhaug.

Dato: 19. april kl. 18:00–20:00
Fylke: Hordaland
Arrangør: Nordhordland Lokallag
Kontakt:
Kontakt: Jane Nordlund 93893955

Velkommen til «Ti på hjul» Nordhordland

Vil du oppdage nye, fine turområder i Nordhordland? Ta del i et sosialt og inkluderende fellesskap? Vi ønsker velkommen til turer og aktiviteter, tilrettelagt for personer med fysiske funksjonsnedsettelser.

Nordhordland Lokallag av Norges Blindeforbund Hordaland har i samarbeid med Bergen og Hordaland Turlag avd. Nordhordland turer hver tirsdag kl. 18:00.

Tirsdag 19. April går turen til Varnappen/ badevika ved Frekhaug.  Dette er en rullestol vennlig tur.

Oppmøte: kl. 18 ved parkeringsplassen like ved kaien. Avreise fra Manger kl. 17:30.

Turbeskrivelse:  Turløypa er på 1 km. rundtur. Vi starter ved P plassen og går en bratt 12 gr. grusvei nedover mot badeplassen. Videre tar vi en avsving mot venstre mot baderampe, bord og benk. Deretter går vi oppover mot toppen av friluftsområde. Videre ned mot båthavn. Retur holder vi oss ved sjøkanten og går over en grus /grasbane til gamle kai og industri område. Der står det bord og benker. Det er her en kan sjekke inn på UT appen for å være med i trekning av flotte premier fra Tursenteret i byen.

Ta med: Sitteunderlag. Staver eller stokk om du har behov for det.

Pris: Gratis deltagelse, åpent for alle. Om en har behov for transport kan vi være behjelpelig. Passasjer dekker da vanlige bensin utgifter per km. I Corona periode må vi fra uke til uke ta hensyn til regelverket ifm kjøring.

Påmelding:

SMS: Kontakt Turleder Reidun Dragøy på tlf.. 95823251