Devold fabrikker får besøk av Mandagsklubben Ålesund

For Mandagsklubben Ålesund stod VP taxien klar for å kjøre de til Devold fabrikker og shopping opplevelser.

Nyhetssak fra 15. november 2017

Devold fabrikker

Mandag 30 november var det duket for tur med Mandagsklubben Ålesund. Vår flotte VIP taxi startet med å plukke opp medlemmer i kontorlokalene på Borgundveien. Etter å ha plukket opp flere på Moa, gikk turen til Devold-fabrikker i Langevågen. Opprinnelig var Devold-fabrikker en av landets største ullvarefabrikk, kjent for islendere i ull og blåtrøyer i vadmel. Mange arbeidere var i sin tid ansatt der, og det var en stor arbeidsplass.

Devoldfabrikker hadde også utsalg i Kongens gate i Ålesund. Her kunne det leveres inn utslitte ullklær, eller ullklær som var blitt for små. I bytte fikk man garn, undertøy, islendere eller tråd. I dag er Devold-fabrikker omgjort til et stort kjøpesenter, kjent for sine outlet/fabrikkutsalg.

På vår turdag ble det handlet varme ulltrøyer, med eller uten V-utringning, og både lange og korte stillongser. Og så var det tid for mat. Selv om det blåste nordvest og pøsregnet, tok vi beina fatt og spaserte til Kinarestauranten i Langevågen. Her hadde vi bestilt deilige vårruller med ris og salat. Til dessert fikk vi deilig, varm eplekake med is og frukt.

Så var det retur etter en fin dag med shopping og god mat. Langevågen er ikke langt unna, men vi trenger ikke å reise langt for å ha det kjekt.

Britt von Løwensprung

For Mandagsklubben Ålesund