Informasjonsmøte og besøk hos Icare.

Mandag 13. november reiste daglig leder Kari Wiik, fylkeslagsleder Kai Corneliussen og sekretær Sølvy Roald på tur til Ørsta.

Nyhetssak fra 15. november 2017

Lunsjbesøk hos Icare

I Ørsta møtte de markedsavdelingen til Norges Blindeforbund hvor ICare produktene blir solgt og distribuert. Det ble omvisning i lokalene og lageret og god lunsj ble servert. Det er en trivelig og travel gjeng som arbeider der og som gjør en flott innsats for Blindeforbundet.

Icare

Etterpå var det møte med koordinerende enhet, enhetsledere og synskontakten i Ørsta kommune som stod på programmet. Daglig leder i fylkeslaget, Kari Wiik, orienterte om rehabiliteringstilbudet til NBF. De fremmøtte fikk også høre om de andre tilbudene som finnes for synshemmede i Møre og Romsdal.

Dagen ble avrundet med Åpent informasjonsmøte på Ivar Aasen hotellet for alle som har problemer med synet i Ørsta og omliggende steder. Fylkeslagsleder Kai Corneliussen ønsket velkommen til det åpne informasjonsmøtet. Nav Hjelpemiddelsentral stilte «kvinnesterke» og fortalte om rettigheter og synshjelpemidler. Og Lisbeth Mehl Romestrand fra markedsavdelingen til Blindeforbundet informerte om ICare produktene. En vellykket dag med mye nyttig informasjon.

NAV