MED ANGVIKA I SIKTE FOR MANDAGSKLUBBEN

Mandag 22. mai var det tid for tur til Angvika Gamle Handelssted og Nesset Prestegård.

Nyhetssak fra 23. mai 2017

Angvika er nydelig selv i gråvær.

Mandag 22, mai var det duket for dagstur med buss for Mandagsklubben Ålesund. En reiselysten gjeng startet tidlig fra bussterminalen i Ålesund og fortsatte til Moa for å plukke opp resten av de reisende. Innover Brusdalen og mot Vestnes og ferga til Molde gikk så ferden godt akkompagnert av gode historier og guiding av Britt Løwensprung og sjåfør Dagfinn. Første stopp var vakre Angvik Gamle Handelssted hvor vi fikk en varm velkomst av Arne Glæstad. Han fortalte historien om Angvik og Angvikfamilien. En riktig så tiltakslysten gründerfamilie. Vi fikk også sett oss rundt i museumsdelen. På Angvik hotell fikk vi deretter servert nydelig laksemiddag med deilig creme brulè til dessert. Så gikk ferden videre til Nesset Prestegård. Stedet hvor Bjørnstjerne Bjørnsson kom flyttende i 5 års alderen med sine foreldre og ble boende til han var 21. Historien om Bjørnsson og mange av hans dikt, ble levende fortalt av Bjørn Ølander. Vi ble også servert kaffe og nystekte vafler. Mett i magen og med ny kunnskap, vendte vi tilbake over fjorden og mot Ålesund. En utrolig hyggelig tur som vi gjerne gjør igjen.

Utvalg fra den gamle kolonialenVi er klar for foredrag om Angvik

Mat må man haForedrag om Nesset Prestegård