Takk for oss i Get Going Molde

Et givende og lærerikt prosjekt er over når Get going avsluttes i Molde.

Nyhetssak fra 18. april 2018

Bildet viser kurslederne Elise Malme og Ingunn Farstad til høyre og venstre med deltakerne Reidun og Astrid i midten.

I mai 2017 startet Get going opp i Molde. Dette er et prosjekt som blindeforbundet sentralt søkte støtte til. Ekstrastiftelsen bevilget 1.5 mill.kr. til prosjektet, og samtlige fylker i Norge fikk dette unike tilbudet.
En gang i uken har vi hatt trening med 2 ivrige og interesserte personlige trenere. Treningene har vært tilpasset hver enkelt. Også kostholdsveiledning har vært sentralt i prosjektet.
Vi som har vært med, er takknemlig for hva dette prosjektet har gitt oss. Treningene, samtalene og samværet har gitt oss et uforglemmelig treningsår. Glede og latter har vært en viktig faktor. Programmet vi har vært gjennom, har gitt oss kunnskap og motivasjon til å kunne fortsette med mange av øvelsene hjemme i stua eller ute på tur. Siste trening var 22.mars, og da avsluttet vi med sosialt samvær på et utested i Molde. Vi takker for muligheten vi fikk til å delta på prosjektet, som har betydd så mye for oss som var med.

Astrid Moen Thomassen
Koordinator for Get Going Møre og Romsdal