Høstmøte 2018

Høstmøte 2018 ble holdt på Scandic Hafjell hotell.

Nyhetssak fra 27. november 2018

Bildet viser lokallagsleder Aage Sletten i Gjøvik feste blindeforbundets fortjenestemedalje i sølv på jakken til Arne Kalløkkebakken

Høstmøte 2018 er nå tilbakelagt. Ekstra gjest denne gang var styreleder i Hedmark fylkeslag Jo Øvergård. Vi var totalt 43 stk. og 2 av disse helt ferske medlemmer. I tillegg til nok et godt og åpent organisatorisk høstmøte, denne gang i regi av dirigent Rolf Sletten, så har vi hatt gode samtaler og mye gøy.
Det var knyttet ekstra spenning rundt avstemming om videre vei i prosess mot sammenslåing av fylkeslagene i Oppland og Hedmark. Det ble vedtatt med 16 mot 10 stemmer. Saken jobbes videre med saken mot årsmøte 2019.
Vi har vært på statens vegmuseum og sett og opplevd utstillingen Tida og Vegen. Vi hadde guiding i norsk veihistorie, både verbalt og interaktivt. Vi var på ærverdige Lysaker gjestgiveri og spiste de største kanelsnurrer noen gang og med god kopp eller 2 med kaffe til så ble de borte.
Vi har også vekket til livet enkelte muskelgrupper gjennom 1 times yoga. Vi har hatt trekning av fylkeslotteriet 2018.

Vi har trukket delt ut ekstra oppmerksomhet til årets ledsager og det var ekstra stas at Blindeforbundets fortjenestemedalje i sølv ble utdelt etter Initiativ fra lokallaget i Gjøvik. Vi  har hatt ringdans og «alene-dans» og ikke minst nytt deilig mat! Alt i alt gode dager med gode treff!

Norges Blindeforbund Opplands logo