Friluftsdag

Fylke: Oslo Akershus
Kontakt:
Aina Kaupang tlf 40039492 oslo@blindeforbundet.no

Søndag 3.september er det stort friluftsarrangement på Sognsvann. Vi deltar i "Turmat fra hele verden" og serverer persisk gryterett tilberedt på bål. Alternativ mat til barna.

Vi arrangerer også "blindestafett" med premier til alle som forsøker seg i løypa med hvit stokk og blindfold. Premie til alle.

Vår samarbeidspartner Norsk Friluftsliv markerer starten på "Friluftslivets uke" denne datoen, og mange organisasjoner vil være på Sognsvann denne dagen. Alle organisasjoner har aktiviteter slik at dette har alle muligheter til å bli en allsidig og bra friluftsdag.

Våre venner, og samarbeidspartnere, RP foreningen arrangerer også RPmila denne dagen. Hvor du går til Ullevålsseter til støtte for øyeforskning. Oslo fylkeslag oppfordrer alle som orker å gå RP mila. RPforeningentar gjerne imot gave for deltagelse på RPmila.

Hvis du ikke kan/vil gå er det fullt mulig å ha en stillesittende sosial og hyggelig friluftsdag ved fylkeslagets lavvu. Det koster ingenting å delta på vår stand/smake vår turmat som er klar fra ca. kl 11.00. Det er ikke noe fast klokkeslett dere trenger møte opp på, men kom når det passer best mellom 10-15. Selvfølgelig er det mest mat tidlig på dagen og vi serverer så lenge vi har.

Vi anbefaler alle å ha med egen ledsager denne dagen siden det kommer til å være mange mennesker på Sognsvann, og mange interessante aktiviteter og organisasjoner å besøke :)