Historisk kulinarisk reise til Jeløy

Fylke: Oslo
Kontakt:
oslo@blindeforbundet.no tlf 23215000

Søndag 28.mai går den tredje i den "historiske- kulinariske reisen" til den vakre herregården Alby på Jeløya utenfor Moss. De er kjent for "verdens beste kringle" og historien vil ha det at ingen har denne oppskriften annet enn Alby- som også ligger i naturskjønne omgivelse. Der kan man gå turer/ gå på kunstutstilling eller bare sitte i parken og kose seg.

Avreise fra Sporveisgata 10 kl. 10.00.  Daglig leder Aina Kaupang og familien inviterer til lunsj med lokale spesialiteter og hjemmelaget mat hjemme hos seg hvor også den berømte Albykringlen serveres. Dit kommer også forfatter og lokalhistoriker Lennart Fløseth. I tillegg til lokalhistorie er Fløseth fugleekspert og vil lære oss noe om de ulike fuglelydene som vi vil kunne kjenne igjen i Albyskogen senere for de som vil gå en liten tur. Avreise fra Alby vil være ca. 14.30/15.00. En times busstur til Oslo.

Har du ikke vært med på de to første historisk-kulinariske reisene så er det likevel mulig å være med på denne. Prisen er da 300,- Påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215000 innen 19.mai

Deltagelse til Jeløy gir også rabatt på turen til Eikern 10.juni (se eget arrangement)