AVLYST! Litteraturkurs

Dato: Fra 26.10 kl. 19:00 til 08.02 kl. 21:00
Fylke: Oslo
Kontakt:
For mer info og påmelding, kontakt dagmar.bern@gmail.com eller oslo@blindeforbundet.no innen 21.10.21.

AVLYST! Velkommen til litteraturkurs

• Kursene vil avholdes fysisk i Oslo fylkeslags lokaler i Sporveisgata 10.
  • Kurset er ment for alle som er glad i litteratur og det stilles ingen krav til bakgrunnskunnskap.

• Kurset består av 4 kurskvelder, med ca. 1 måned mellom hver kurskveld med tid til å lese boken som skal diskuteres.
  • Kursdatoene er 26. oktober, 30. november, 11. januar og 8. februar, alle dager fra kl. 19.  Hver kurskveld varer ca 1-1,5 timer.
  • Kursholder er Cathrine Fahre Holt
  • Det er fire bøker som skal drøftes: To klassikere og to moderne bøker. Av klassikere blir det utdrag fra Den guddommelige komedie av Dante Alighieri og Odysseen av Homer. Av mer moderne verk er det Øya av Viktoria Hislop (britisk forfatter) skrevet i 2005, varighet og Simon og eiketrærne av Marianne Fredrikson, svensk forfatter (boken er filmatisert). Begge bøkene har tematikken slekt.

• Deltagerne må selv bestille lydbøker fra NLB, laste ned i Lydhør eller på annen måte gjøre seg kjent med bokens innhold.
  • Deltageravgift er kr 200 som betales til Norges Blindeforbund Oslo konto 1644.12.56209, eller sendes per Vipps til 85977. Merk med “Litteraturkurs”.
  • Påmelding skjer til Dagmar Bern på epost dagmar.bern@gmail.com