Matkurs på nett: Julekalender

Dato: Fra 17.11 kl. 20:00 til 08.12 kl. 22:00
Fylke: Oslo
Kontakt:
Påmelding innen 14. november til Oslo fylkeslag, e-post oslo@blindeforbundet.no., tlf 23 21 50 50

Julekalender med sunn godis!

• Tirsdag 17. og 24. november kl. 20-22 inviterer vi til Zoom møte hvor vi lager næringsrike godis og kuler med ulikt innhold og tilberedningsmåter sammen. Du er på ditt kjøkken og veiledes gjennom oppskriftene.
  • Tirsdag 8. desember treffes vi igjen for å trekke noen av godisene med sjokolade, og du får en bonusoppskrift på enkel raw brownies. Det er frivillig oppmøte, hvis du heller vil gjøre det selv en annen gang.
  • Julen nærmer seg og det er tid for litt ekstra kos hjemme. Søte fristelser gjør ikke alltid godt for kroppen i en tid med mange aktiviteter. Derfor vil vi lage kuler og “konfekt” som smaker søtt, men er helt uten hvitt sukker, gluten eller melk. Pepperkakesmaker må vi også ha, så julestemningen kommer.
  • Vi lager 2 godiser hver kveld i november. Den ene kan vi smake på med en gang, den andre fryses ned til vi møtes i desember. Ingrediensene finner du i en større dagligvare, men kan også kjøpes på helsekost eller i nettbutikk. Innkjøpsliste får du på mail når du har meldt deg på og betalt egenandelen.
  • Vi bruker kjøkkenmaskin med kniver i matlagingen, eventuelt en kraftig stavmikser som kan knuse nøtter.
  • Du er med i samtalen og kan bidra i temaet og stille spørsmål!
  • Egenandel: kr. 300 betales på Vipps 85977 eller du får oppgitt kontonr.
  • Påmelding til: Randi E. Mathisen mob. 99604949 e-post randi.mathisen2@gmail.com eller oslo@blindeforbundet.no tlf. 23215050.

Jeg håper å se mange på julegodis kurset.

Aktivitetsutvalget

Randi Elisabeth