Matkurs på Zoom: Sunn kake og suppe

Dato: Fra 19.01 kl. 19:00 til 26.01 kl. 21:00
Fylke: Oslo
Kontakt:
Påmelding innen 15.januar til Oslo fylkeslag, e-post oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215050

Proteinrik kake til frokost og suppe til lunsj

Aktivitetsutvalget i Oslo inviterer til årets første matkurs på Zoom med litt kos og varme i vinterkulda!

• Vi baker næringsrikt uten gluten og sukker
  • En “Kake” du kan spise til frokost, proteinrik og mettende.
  • Kald suppe kan også varme og ikke minst gi litt ekstra boost til kroppen i vintersesongen.
  • Vi utforsker kryddere som bidrar positivt for immunforsvaret i en suppe og en varm drikk. Gulrotsuppen kan nytes kald eller varmes lett opp.
  • Juleferien er over, men det betyr ikke at vi ikke kan kose oss med mat. Mange ønsker å kutte sukker i januar, og her blir du inspirert til mettende enkel matlaging uten gluten og sukker. Melk og egg kan også enkelt unngås i oppskriftene. Bakverkene er protein og næringsrike. I suppe og drikke bruker vi blant annet gurkemeie og ingefær for å gjøre kroppen best mulig rustet i vinter.
  • Skal vi virkelig opprettholde positiviteten i hverdagen er det viktig å ta vare på seg selv. God næringsrik mat uten å gi slipp på kosen, er et godt utgangspunkt!  Enkle tips for sunt kosthold blir temaet når vi nyter maten vi har laget og avslutter med en prat.

Velkommen tirsdag 19. og 26. januar kl 19-21 til Zoom møte, hvor vi lager enkle sunne matretter sammen. Du får handleliste 1 uke før og oppskrifter dagen etter kurset.

Egenandel: kr. 100 betales med Vipps til 85977 innen 15. januar eller du får oppgitt bankkontonr.

Påmeldingsfristen er: innen 15. januar til Oslo fylkeslag tlf. 23215050 e-post oslo@blindeforbundet.no eller til Randi mob. 99604949 e-post randi.mathisen2@gmail.com.

Håper å se riktig mange på årets første matkurs. Er du usikker på å bruke Zoom, ring Christian på 23215026 for hjelp til å komme i gang.

For Aktivitetsutvalget

Randi Elisabeth