Tur til Ravnsjø turisthytte

friluftsliv, hytte, "klart det går"

Dato: Fra 18.08 kl. 12:00 til 20.08 kl. 13:00
Fylke: Oslo
Kontakt:
Daglig leder Aina Kaupang sms til 40039492 eller tlf 23215000 eller e-post oslo@blindeforbundet.no

Bli med til fantastiske Ravnsjø turisthytte!

18-20 august går turen til vakre Ravnsjø i Indre Østfold med DNT Vansjø. Ravnsjø turisthytte er selvbetjent og har 16 sengeplasser, utedo og innlagt strøm. Tilhørende til hytta er en halvøy vi må ro ut til hvor det er to gapahuker, en lavvo og en annen liten hytte m enkel komfort. Vi har også noen telt vi kan slå opp. Som gjester har vi full    tilgang til kanoer og robåter hele helgen. Dette er en del av DNTs "Klart det går".

Bussen går 18.august kl. 12.00 fra Sporveisgata 10. Den går tilbake søndag kl. 13.00 fra Svindal.  Det er ca. to kilometer på god grusvei å gå inn til hytta fra Svinndal.

Damene bor på hytta og mennene på «øya» i gapahuker og lavvo. Vi ror i kano, bader, fisker, slapper av, lager mat sammen og griller, har bål hvor vi deler noen røverhistorier- slik man skal rundt et bål.

Nytt i år er at vi har tid til å gå tur 6km rundt Vansjø. Der er det kjempefint og spennende. Ikke altfor vanskelig terreng. Vi får kanskje også besøk av en ekspert på sopp og mat i naturen som kan lære oss noe om nyttevekster.

Vi har mat, drikke, soveposer, lakenposer, liggeunderlag, fiskeutstyr og redningsvester som du får låne på turen. Det du må ha er varme klær til natta og gode joggesko.

Egenandel: 100,- pr. voksen og 50,- under 18 år. Barn under 3 år er gratis.

Dersom du trenger ledsager anbefaler vi at du har med dette. Vi vil forsøke å la de fleste som reiser sammen bo sammen, men vi må også se gruppa under ett og derfor dele opp slik vi vurderer det best. Det er begrenset antall plasser så vær raskt ute. Påmelding til Aina på sms til tlf. 40039492 eller e-post [1]oslo@blindeforbundet.no mellom 12. juli - 28.juli