Du er her: Forside Fylkeslag Oslo Nyhetsbrev Oslo fylkeslag Husk medlemsmøte, arbeid og forsking

Husk medlemsmøte, arbeid og forsking

08.01.2016

Vi ønsker alle våre medlemmer vel overstått jul og et riktig godt nyttår. I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:

1. Velkommen til medlemsmøte 13 januar
2. Deltakere søkes til forskningsprosjekt - spørreundersøkelse
3. Ledig Traineestilling i Oslo kommune
4. Nyheter fra Kabb
5. Nå kan du høre Oslo lydavis direkte på nett.

1. Medlemsmøte 13 januar vedr etablering av felles Rådgivningskontor for hørsel og syn i Oslo kommune. Vi inviterer våre medlemmer til et informasjons og dialogmøte om dette temaet den 13. jan. kl 16.30. Det vil bli enkel servering på møtet. Vi starter den faglige delen ca 17.15 - hvor vi blant annet for besøk fra ansatte ved kontoret - som vil fortelle om bakgrunnen for etableringen samt hvordan tilbudet for synshemmede vil bli bygget opp. Vel møtt.

2. Deltakere søkes til forskningsprosjekt - spørreundersøkelse

Frivillige søkes til forskningsprosjekt:  HVILKE FORMER HØRER DU?

Forskere ved Universitetet i Oxford, “Department of Experimental Psychology” gjennomfører nå en studie for å undersøke forholdet mellom hørsel og haptisk sans, og mellom hørsel og syn: Er det enklere å gjenkjenne, f.eks. en taktil kurve når denne ledsages av en bestemt lyd? Vi søker herved frivillige deltakere, kategorisert som blind i løpet av sitt første leveår. Hørsel må være normal, eller korrigert til normal.

Studien er tredelt: Del 1 undersøker hvorvidt vi gjenkjenner taktile former mer eller mindre nøyaktig når de ledsages av en bestemt lyd, Del 2 hvorvidt vi gjenkjenner lyder som bestemte taktile former, og Del 3 hvilke former vi tegner for bestemte lyder. Du kan selv bestemme om du vil delta i hele eller deler av undersøkelsen.

Varighet: Ca. 60 minutter. Kompensasjon: 150 Kr. Sted: Sporveisgaten 10, Oslo. For mer informasjon og/eller for å delta, ta kontakt med: Dr. Torø Graven, graven@oslo.online.no / 906 00 822

3. Ledig Traineestilling i Oslo kommune Nedenfor følger link til ledig stilling. Søknadsfristen er den 22.01.2016 http://yes.jucan.no/jucan/JobSearch.aspx?go=Nf%2f5riqa%2fF1uplgr9WYhAfwnC4Rnhj09M%2bz%2bdjxY5JQhOzT6mkk%2bXwiOwYE6z0cvcHovBmjE9v%2flG1RaYJl0eIxN7%2btg3wz2hLNNTKQ%2fZozEDNMyNrBukeVkjQhcwXL4aIEkltY3O%2b1WVZMGcKPtN%2ftZSIUKYAr9

4. Nyheter fra Kabb
KABB Oslo/Akershus Møte søndag 7. februar kl 18.30 i Sporveisgaten 8, inngang i porten.
Diakon i Fagerborg menighet Gunn Iren Tangen holder andakt og forteller litt om sitt arbeid. Servering. Alle hjertelig velkommen. For spørsmål ring Erling Sundbø tlf. 97518859.

5. Nå kan du høre Oslo lydavis direkte på nett. Nedenfor følger oppskriften. Dette trenger du bare å gjøre en gang, enten det er fra PC, telefon eller nettbrett:
For å komme til siden for lydavisen gjør du følgende: Gå inn på nettleseren din og skriv www.blindeforbundet.no Oppe til høyre velger du Medlem Til venstre finner du en liste og der vil det stå Fylkeslag Klikk på denne og finn Oslo Rull nedover til du finner Oslo Lydavis på venstre side Når du klikker på den, får du opp den siden du skal vende tilbake til hver gang du skal høre på en ny avis, så lag et bokmerke med en gang. Sporene sorterer seg fra 00 - 99 når jeg produserer innslagene, så det kan være greit å høre intro først, slik at du vet hva du har i vente.

Takk for at du hører på Oslo Lydavis
Med vennlig hilsen Birger Berentsen Kjelbye