Du er her: Forside Fylkeslag Oslo Nyhetsbrev Oslo fylkeslag Sommerfest med Lars Klevstrand, byvandring og radiokampanje

Sommerfest med Lars Klevstrand, byvandring og radiokampanje

12.05.2016

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:
1.Konsert og sommerfest med Lars Klevstrand (merk korrigering av egenandel)
2. Byvandring i Nydalen
3. Sommer-turne med P4

1.Konsert og sommerfest med Lars Klevstrand

Torsdag 2. juni blir det Oslokonsert med visesangeren Lars Klevstrand og middag (laks) på Malmøya. Adressen er Solvik kafé, Skinnerbakken 7A. Vi starter klokka 17.00 og avslutter cirka 20.00. Kafeen har skjenkebevilling. Pris kroner 200,- pr. person. Påmeldingsfrist fredag 27. mai til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23215000. Oslokonserten er en del av prosjektet "Blind tiger i mørkelagt stad" om Oslos historie og kultur, som støttes av Extrastiftelsen.

2. Byvandring i Nydalen

Søndag 22. mai skal vi ta en vandring i de gamle industriområdene langs Akerselva. Her lå mye av Christianias tidlige indusri. Journalist Vegard Holm forteller om vev- og jernindustrien på attenhundretallet. Egenandel kroner 100,-. Fremmøte utenfor Peppes pizza, Nydalsveien 36, klokka 12.45. Påmeldingsfrist 18. mai til Stein Morbech telefon 96514122, Oslo fylkeslag 23215000 eller e-post oslo@blindeforbundet.no Vandringen er en del av prosjektet om Oslohistorie som støttes av Extrastiftelsen.

3. P4 sommerturnè 2016

I sommer skal Blindeforbundet være med P4 på deres årlige sommerturné.
Blindeforbundet er med for å bli mer synlig ute blant folk før den store giverkampanjen. Gjennom konkurranser på standen vil vi gi publikum en opplevelse av hva det vil si å se dårlig, og gjennom opplevelser får de selv prøve seg som synshemmet.
Det vil også være mulighet til å gi støtte ved å kjøpe førerhundbamser. Sammen med P4 og andre partnere skal vi spre god sommerstemning. Publikum får oppleve direktesending og sommerstemning på sitt aller beste. P4 sender direkte fra traileren alle steder på turneen.
Blindeforbundet sentralt stiller med bemannet stand, inkludert innhold og aktiviteter, sammen med to personer fra Eventpartner. Standen bemannes med personer med god kunnskap om blindeforbundet, og vi håper det blir mange som har masse spørsmål om oss og virksomheten vår. Alle som ønsker det er hjertelig velkomne som publikum. Turneen besøker Oslo på følgende tidspunkter: Lørdag 2. juli Oslo Jernbanetorget, Lørdag 23. juli Oslo Tusenfryd.

Vi ønsker dere en riktig god 17. mai. Hipp hipp! Og minner om at det ikke er 17. mai arrangement i kantina i år.

Navigasjon