Du er her: Forside Fylkeslag Oslo Nyhetsbrev Oslo fylkeslag Viktig Interessepolitikk, spennende medlemsmøte i tillegg til mange ulike aktiviteter

29.04.2016

I dette nyhetsbrevet kan du lese om følgende:
1. Viktig møte med Jernbaneverket
2. Omfattende markering av førerhundens-dag
3. Interessepolitisk fokus på neste medlemsmøte
4. Møte i Summetonen - klubben for alle
5. Oslo og Akershus lokalforening av KABB
6. NHF markering av 1. mai
7. Byvandring i Nydalen
8. Middag på Solvik Kafe
9. Båttur
10. Synstolking av Mammon 2.

1. Viktig møte med Jernbaneverket
Mandag 02 mai har tilgjengelighetsutvalget i samarbeid med Interessepolitisk avdeling, et viktig møte med Jernbaneverket. Hvor vi setter fokus på det økende problemet med stille stasjoner, DVs manglende annonsering av ankomst og adgang for tog. Dette er et generelt problem som rammer over hele landet og gjør det vanskelig å finne riktig transportmiddel, men er kanskje særlig merkbart i Oslo

2. Omfattende markering av førerhundens-dag
Vi gleder oss over stor oppmerksomhet i media - i forbindelse med markeringen av førerhundens-dag onsdag 27. april. Det skal som Informasjonssjefen selv uttrykte det godt gjøres å ha unngått førerhundens dag! Nedenfor finner du noe av det som ble vist i media. Et godt samarbeid sentralt og lokalt i Blindeforbundet. Vi sender likevel en spesiell takk til Informasjonsavdelingen vår.
Kronikk av førerhunden Homer, og bruker Siri Rudlende

Radiokontakten, en times direktesendt innringingsprogram på P1+ med Unn og undertegnede i studio

Toppen av kransekaka: Innslag på Dagsrevyen med Gry Berg og førerhundtrener Anne Birte Dahle

3. Interessepolitisk fokus på neste medlemsmøte
Neste medlemsmøte blir holdt 11.mai 2016. Enkel servering fra kl. 16.30. Tema fra kl. 17.00 vil være TT og Kollektivtrafikk. Hvordan arbeider vi med dette nå? Diskusjon frem til ca 18.00, da legger vi opp til en samtale om integreringsarbeid. Hvordan skal vi arbeide med dette best mulig? Påmelding til oslo@blindeforbundet.no eller tlf 23 21 50 00

4. Møte i Summetonen - klubben for alle
Mandag 9. mai er det møte i «Summetonen Klubben for alle» kl. 19 i Sporveisgata 8 – Inngang i porten. Denne kvelden får vi besøk fra NLB. Trine Øverli og Kari Gjølstad Aas vil ta oss med i et stkreiftog gjennom god gammel og nyere litteratur. Bevertning og Loddsalg Entré kr 30 Velkommen til en kveld der du sikkert får gode ideer til nytt lesestoff.
Ellinor Bergrud

5. Oslo og Akershus lokalforening av KABB
Møte søndag 1. mai klokken 18.30 i Sporveisgaten 8, inngang i porten. Irene Bøhn vil holde andakt og synge for oss. Anledning til frie vitnesbyrd. Servering. Alle hjertelig velkommen! For spørsmål ring Erling Sundbø, tlf 97518859.

6. NHF markering av 1. mai
Invitasjon til å delta i 1.mai toget under NHF eget banner   Regionstyret har vedtatt at NHF Oslo skal delta med egen banner under årets 1.mai feiring i Oslo. De vil oppfordre alle medlemmer og interesserte som ønsker å delta om å møte opp på Youngstorget.  Vi møtes ved Kulturhuset (resturant/pub) kl 12:15 for å organisere deltagelsen. Eget Banner og plakater vil bli delt ut på Youngstorget.

7. Byvandring i Nydalen
Søndag 22. mai skal vi ta en vandring i de gamle industriområdene langs Akerselva. Her lå mye av Christianias tidlige indusri. Journalist Vegard Holm forteller om vev- og jernindustrien på attenhundretallet. Egenandel kroner 100. Fremmøte utenfor Peppes pizza, Nydalsveien 36, klokka 12.45. Påmeldingsfrist 9. mai til Stein Morbech telefon 96514122, eller e-post stein.morbech@gmail.com eller oslo@blindeforbundet.no

8. Middag på Solvik Kafe
Torsdag 2. juni blir det middag med levende musikk på Malmøya. Adressen er Solvik kafé, Skinnerbakken 7A. Vi starter klokka 17.00 og avslutter cirka 20.00. Det vil bli servert laksemiddag. Kafeen har sjenkebevilling så dere kan kjøpe noe godt i glasset til maten, men dette må dere betale selv. Visesangeren Lars Klevstrand vil stå for underholdningen. Pris kroner 100. Påmeldingsfrist mandag 23. mai til Stein Morbech, telefon 96514122 eller e-post stein.morbech@gmail.com  eller oslo@blindeforbundet.no

9. Båttur.
Vi arrangerer også en båttur for medlemmer 11. juni 2016, men vil komme tilbake med mer informasjon om denne.

10. Synstolking av Mammon 2.
NRK ønsker å få tilbakemeldinger på synstolkingen av serien Mammon 2.  Har du lyst til å møte NRK og si hva du synes om synstolkingen? NRK kommer til Blindeforbundets lokaler tirsdag 3. mai klokken 13.30 til 14.30. Hvis du skal delta er du nødt til å ha sett minst 1 av de 8 episodene. Og du bør være sterkt synshemmet eller blind. Påmelding til kaf@blindeforbundet.no

Navigasjon