Hyttetur til Skåpet

Påmeldingsfrist: 28. april
Kontakt/påmelding:
Helen Adamson i STF - helen@stf.no , telefon: 51840219

Kjekk og forholdsvis lett gått tur fra Vinddalen til Stavanger Turistforening's (STF) nyeste og flotte hytteanlegg Skåpet. En overnatting med felles middag på lørdagen. Turen er tilrettelagt for voksne med behov for å gå litt saktere, eventuelt med behov for turledsager. Dersom en trenger hjelp med daglige gjøremål, må man ha med egen assistent/ledsager. STF har flere frivillige ledsagere som har gjennomført kurs som ledsager for blinde/svaksynte. Ledsager blir med gratis. Deltageres barn er også velkommen til å bli med!

Påmeldingsfrist: 28. april 2018.

Planleggingsmøte: onsdag 2. mai, kl 17.30 i Klostersalen, STF huset på Kannik, Stavanger.

Turplan

Dag 1:

Vi møtes på Ruten, Sandnes og kjører til Lauvvik, tar ferja over til Oanes og kjører deretter opp til Vinddalen. Der starter selve fjellturen. Fra parkeringsplassen innerst i Vinddalen, tar vi brua over elven Vinddøla. Vi går på god sti mellom trær og steiner innover furuskogen. Turen fortsetter gjennom Tyrejuvet, delvis på imponerende steinsatt og oppbygget gangvei. Turen fortsetter gjennom dalen øst for Krylryggen og fram til hytta. Lett stigning store deler av veien. Mulig vi må litt ut i elva på steiner et lite stykke, men det klarer vi bra! Turen er ikke så lang, ca 3,4 km.

Dag 2:

Vi går tilbake samme ruta som vi kom opp. Mulighet for en liten ekstra tur fra hytta for de som eventuelt ønsker det.

Vi tar forbehold om at det kan bli endringer i programmet!

Pris:

Medlem i DNT kr 500,- / ikke medlem kr 900,-. Barn (medlem) kr 300,- / barn (ikke medlem) kr 600,-.

Merk at prisene skiller mellom medlemskap i Turistforeningen, og har derfor ikke noe med om du er medlem i Norges Blindeforbund eller ei.

Prisen dekker overnatting på STF hytte, felles middag (lørdag) og frokost (søndag), turledere, administrasjon. Reisekostnadene fra oppmøtested til Vinddalen og retur deles mellom deltagerne: det beregnes kr 3,-/km for kjøring. I tillegg må deltagere dekke eventuelt bompenger og fergebilletter.

Pakkeliste:

Av sikkehetsmessige årsaker, kreves det riktig og viktig bekledning og utstyr i sekken. Vi viser derfor til vår pakkeliste for sommerturer. Vi skal kun ha en overnatting, så her trenger vi ikke mange skift.

Mat:

Deltagerne må ha med nistepakke til lørdag og søndag. Vi spiser fellesmiddag på lørdag og fellesfrokost på søndag.

Spesielle behov:

Vi ber om at deltakere med sykdommer eller matintoleranse/allergier som kan påvirke turen, gir beskjed om dette i kommentarfeltet ved påmelding.

Krav til deltagere:

Vi stiller krav om at man har vært på minst en lørdagstur med Klart det går i STF i år. Hvis du ikke oppfyller dette kravet, men ønsker likevel å være med, vennligst ta kontakt med helen@stf.no for å diskutere muligheter.

Vilkår for deltakelse på fellesturer:

Når du melder deg på denne turen, bekrefter du at du har lest og aksepterer vilkårene som er beskrevet i våre generelle vilkår.

Påmelding/spørsmål til Helen Adamson (helen@stf.no , telefon 51840219) i STF.

Medlemsskap i DNT:

På denne turen er det tillegg i prisen for de som ikke er medlemmer. Vi oppfordrer likevel alle til å melde seg inn og støtte vårt arbeid med å få flere ut på tur.

Bli medlem i DNT!