Klart det går - Steinkjerringa

Bli med igjennom det flotte landskapsvernområdet på Høg-Jæren!

Dato: 03. oktober kl. 09:30–15:30
Fylke: Rogaland
Arrangør: DNT Tilrettelagt - Stavanger Turistforening
Kontakt:
Turleder: Håvard Hansen (tlf. 97158762)

Er du glad i å gå tur men går litt saktere enn "folk flest"? Eller trenger du turledsager for å være med på tur? Første lørdag i måneden arrangerer vi Klart det går tur for voksne med fysisk funksjonsnedsettelse. Frivillige turledsagere vil hjelpe deg som har en synshemming, dårlig balanse eller trenger en hjelpende hånd av en eller annen grunn. Flere av våre ledsagere har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Har du barn eller familiemedlemmer som ønsker å være med, så er de hjertelig velkommen!

Turen til Steinkjerringa starter ved Holmavatnet øst for Varhaug, og tar oss igjennom det flotte landskapsverneområdet på Høg-Jæren. Vi begynner på en kjerrevei som etterhvert går over i en godt merket sti. Landskapet er ikke veldig kupert og stiene i området er breie og fine, og forholdsvis lettgått. Turen er 6 km t/r. Her kan du lese mer om Steinkjerringa

Pris: Gratis. Kostnad for privatkjøring fra felles oppmøtested til turstart er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding:
Via epost til Beate Eikemo (beate@stf.no) eller direkte til turleder - vennligst send fullt navn, mobilnr og en kommentar om behov for ledsager (evt. annen tilrettelegging). Dersom man skal ha med egen ledsager eller familiemedlemmer, vennligst send navn og mobilnr på disse også. Påmeldingsfristen er 1 uke før tur men meld deg gjerne på så tidlig som mulig. Dette for at vi kan skaffe ledsagere til alle som trenger det.

Vi møtes klokken 09.30 på STF/Jernbanelokket i Stavanger, eller på Ruten i Sandnes klokken 09.45. Gi turleder beskjed om hvilket sted du møter opp. Vi samles og kjører sammen i private biler. Husk nistepakke, termos, varme klær, godt fottøy og sitteunderlag. Vi forventer å være tilbake i Sandnes/Stavanger cirka kl. 15.30