Klart det går - Kringlelia

Bli med på "Klart det går" lørdagstur for voksne!

Dato: 05. september kl. 09:45–15:00
Fylke: Rogaland
Arrangør: DNT Tilrettelagt - Stavanger Turistforening
Kontakt:
Turledere: Ann Elin Bendiksen (tlf. 926 27 831)

Er du glad i å gå tur men går litt saktere enn "folk flest"? Eller trenger du turledsager for å være med på tur? Første lørdag i måneden arrangerer vi Klart det går tur for voksne med fysisk funksjonsnedsettelse. Frivillige turledsagere vil hjelpe deg som har en synshemming, dårlig balanse eller trenger en hjelpende hånd av en eller annen grunn. Flere av våre ledsagere har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Har du barn eller familiemedlemmer som ønsker å være med, så er de hjertelig velkommen!

Turmål - Kringlelia, Gjesdal kommune
Vi parkerer på Kyllingstad , og går innover til Kringlelia . Turen går innover på traktor vei , og turen har mer eller mindre ingen stigning . Vi går langs et par vann før vi går inn i granskogen hvor vi fortsetter på skogs sti . Området har et rikt dyre - og fugleliv , og både rødreven og ørn holder til her. Tilbakekomst Ruten kl 15

Pris: Gratis. Kostnad for privatkjøring fra felles oppmøtested til turstart er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding:
Via epost til Beate Eikemo (beate@stf.no) eller direkte til turleder - vennligst send fullt navn, mobilnr og en kommentar om behov for ledsager (evt. annen tilrettelegging). Dersom man skal ha med egen ledsager eller familiemedlemmer, vennligst send navn og mobilnr på disse også.
Påmeldingsfristen er 1 uke før tur men meld deg gjerne på så tidlig som mulig. Dette for at vi kan skaffe ledsagere til alle som trenger det.