"Klart det går" - tur til Sørmarka med Stavanger Turistforening

Ut på tur sammen med turistforeningen i Stavanger.

Praktisk informasjon

06. mai kl. 10:00–15:00

Fylke: Rogaland
Kontakt:
Cathrine Lie Wathne
tlf. 51 53 36 85
clw@blindeforbundet.no

Jane Byberg
tlf. 51 84 02 12
jane@stf.no

Beskrivelse

Første lørdag i måneden har Stavanger Turistforening lørdagstur med ledsager. I dag går turen til Sørmarka eller en annen fin tur i regionen. Turen passer for voksne fra 20 år og oppover. Har du barn som vil være med, så ta dem gjerne med!

Generelt om tur med ledsager: Turen har felles oppmøte på Ruten i Sandnes. Turleder møter tidlig opp og samler turfølget. Vi reiser sammen i private biler. Gåtid på turen er beregnet til ca. 4 timer i variert terreng, og har en vanskelighetsgrad på 2-3 støvler. Vi deler oss i 2 grupper slik at de som ønsker å gå i litt mer ulendt terreng kan få gjøre dette.

Husk nistepakke, termos, sittematte, klær etter forholdene og gode sko.

Avreise og retur: Private bilder kl 10. Tilbake på Ruten kl 15.

Pris: Gratis. Kostnad for privatkjøring er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding: Direkte på nett eller til Cathrine Lie Wathne i Blindeforbundet eller til Jane Byberg i STF. Trenger du ledsager må dette skrives i kommentarfeltet slik at vi kan forsikre oss om at alle som trenger ledsager får dette. Flere av våre ledsagere er frivillige som har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Vil du være ledsager på turen så skriv også dette i kommentarfeltet ved påmelding. Påmeldingsfrist 1.5.2017.

Turleder:  Odd Erik Haugstulen, mobil 932 13 965

Vil du være ledsager? Vi trenger flere ledsagere. Ta kontakt med Jane Byberg hvis du kan tenke deg å være med som ledsager, eller "bli" ledsager. Alle ferske ledsagere får en gjennomføring i ledsagerteknikker. Her er det "learning by doing"

Medlemskap i DNT Denne turen er gratis. Vi oppfordrer likevel alle til å melde seg inn og støtte vårt arbeid med å få flere ut på tur.