Klart det går! Dagstur til Dalsnuten med Stavanger Turistforening

Ut på tur med turistforeningen i Stavanger.

Dato: 03. september kl. 09:45–15:00
Fylke: Rogaland
Kontakt:
Cathrine Lie Wathne
tlf. 51 53 36 85
clw@blindeforbundet.no

Jane Byberg
tlf. 51 84 02 12
jane@stf.no

Bli med Stavanger Turistforening på lavtempotur med ledsager.

I dag går turen til Dalsnuten. Turen passer for voksne fra 20 år og oppover og er tilrettelagt for de som trenger å gå litt saktere og/eller har behov for turledsager. Har du barn som vil være med, så ta dem gjerne med!

Generelt om tur med ledsager: Turen har felles oppmøte på Ruten i Sandne kl 09:45. Turleder møter tidlig opp og samler turfølget. Vi reiser sammen i private biler. Turen har en vanskelighetsgrad på 2-3 støvler. Vi deler oss i 2 grupper slik at de som ønsker å gå i litt mer ulendt terreng kan få gjøre dette.

Husk nistepakke, termos, sittematte, klær etter forholdene og gode sko.

Avreise og retur: Private biler kl 09:45. Tilbake på Ruten kl 15:00

Pris: Gratis. Kostnad for privatkjøring er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding: Direkte på nett eller til Cathrine Lie Wathne i Blindeforbundet eller til Jane Byberg i STF. Trenger du ledsager må dette skrives i kommentarfeltet slik at vi kan forsikre oss om at alle som trenger ledsager får dette. Flere av våre ledsagere er frivillige som har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Vil du være ledsager på turen så skriv også dette i kommentarfeltet ved påmelding. Påmeldingsfrist 28.08.2017.

Turleder:  Odd Erik Haugstulen, mobil 932 13 965

Vil du være ledsager? Vi trenger flere ledsagere. Ta kontakt med Jane Byberg hvis du kan tenke deg å være med som ledsager, eller "bli" ledsager. Alle ferske ledsagere får en gjennomføring i ledsagerteknikker. Her er det "learning by doing"

Medlemskap i DNT Denne turen er gratis. Vi oppfordrer likevel alle til å melde seg inn og støtte vårt arbeid med å få flere ut på tur.