Klart det går! - tur til Bjødnalia med Stavanger Turistforening

Jane Byberg
tlf. 51 84 02 12
jane@stf.no

Første lørdag i måneden har Stavanger Turistforening lørdagstur med ledsager. Idag går turen til Bjødnalia. Turen passer for voksne fra 20 år og oppover. Har du barn som vil være med, så ta dem gjerne med!

Generelt om tur med ledsager: Turen har felles oppmøte på Ruten i Sandnes kl 09:45. Turleder møter tidlig opp og samler turfølget. Vi reiser sammen i private biler. Gåtid på turen er beregnet til ca 4 timer i variert terreng, og har en vanskelighetsgrad på 2-3 støvler.

Husk nistepakke, termos, sittematte, klær etter foholdene og gode sko. Følg Klart det går Stavanger på facebook.

Avreise og retur: Private biler kl 09:45. Tilbake på Ruten kl 15:00

Pris:  Gratis. Kostnad for privatkjøring er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding:  Direkte på nett eller til Cathrine Lie Wathne i blindeforbuindet eller til Jane Byberg i STF. Trenger du ledsager må dette skrives i kommentarfeltet slik at vi kan forsikre oss om at alle som trenger ledsager får dette. Flere av våre ledsagere er frivillige som har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Vil du være ledsager på turen så skriv også dette i kommentarfeltet ved påmelding. Påmeldingsfrist 30.10.2017.

Turleder: Odd Erik Haugstulen, mobil 932 13 965

Vil du være ledsager?  Vi trenger flere ledsagere. Ta kontakt med Jane Byberg hvis du kan tenke deg å være med som ledsager, eller "bli" ledsager. Alle ferske ledsagere får en gjennomføring i ledsagerteknikker. Her er det "learning by doing"

Medlemskap i DNT Denne turen er gratis. Vi oppfordrer likevel alle til å melde seg inn og støtte vårt arbeid med å få flere ut på tur. Bli medlem i DNT!