Sensommertur til Danmark

Dato: Fra 14.09 kl. 15:30 til 20.09 kl. 14:00
Fylke: Rogaland
Kontakt:
Kontoret, telefon 51533685, SMS 45613378 eller e-mail: rogaland@blindeforbundet.no

Gjør noe hyggelig sammen og unn deg en pause! Den gode danske stemningen møter du allerede i det du kommer om bord i Fjordline sin cruiseferge… Her kan du utforske butikker og restauranter med spennende utvalg. På denne turen skal vi oppleve og bo i Danmark.

Fredag 14.09.

Turbuss fra Boreal Sør Vest reiser møter for avreise Flotmyr, Haugesund kl. 15:30, Håvik Bussterminal kl. 15:50 og Byterminalen i Stavanger kl. 18:00. Vi ønskes velkommen av vår erfarne tursjåfør, før turen går til Fjordline sin terminal i Risavika med fergeavgang kl. 20:00. Om bord får vi tildelt våre lugarer og har muligheten til å bli bedre kjent med skipet og oppleve kveldens underholdning om bord.

Lørdag 15.09.

Ankomst Hirtshals kl. 08:00. Vi kjører det korte stykket til Montra Skaga hotell for god dansk morgenmad. Videre til Skagen. Her venter vår lokalguide som skal vise oss Skagen. Vi avslutter med felles lunsj. Deretter tid på egenhånd før vi fortsetter til vårt hotell og sjekker inn på Comwell Rebild Hotell. Etter innsjekk treffes vi til middag og hyggelig drøs.

Søndag 16.09.

Vi nyter god frokost før utflukt til historiske Viborg. Her venter vår lokalguide som viser oss byen før vi fortsetter til Over Viskum blomster og snaps produsent. Her blir det en lett lunsj, deretter omvisning i urtehagen og foredrag om snapsproduksjon og blomsterbinder, inkludert smaksprøver. Til kvelden samles vi til middag på hotellet vårt.

Mandag 17.09.

Frokost før vi sjekker ut.  Vi kjører til Odense, som er H.C Andersen sin fødeby og Fyns "hovedstad". Her venter vår lokalguide som viser oss byen og Odense sine severdigheter. Vi har tid på egenhånd før vi kjører til Fuglesangsenteret. Innsjekk, omvisning og middag.

Tirsdag 18.09.

Denne dagen har Birgitte Lilletvedt, tidligere seksjonsleder service i Norges Blindeforbund, laget opplegg for oss, som blant annet inneholder omvisning i Fredricia etter lunsj.

Onsdag 19.09.

Frokost og utsjekk. Vi kjører til Århus. Vi kan anbefale ett besøk i Den Gamle By, Danmarks Kjøpstadmuseum og ett friluftsmuseum.

Kl. 15:30 kjører vi til Hirtshals og sjekker inn på Fjordline sin cruiseferge til Stavanger. Om bord får vi tildelt våre lugarer. Skipet har flere restauranter, tax-free butikker og aftenunderholdning.

Torsdag 20.09.

Ankomst Stavanger tidlig morgen. Vi tar farvel med skip og besetning og kjører tilbake til Stavanger og Haugesund med gode ferieminner i bagasjen.

Turen koster kroner 7 400,- pr person i dobbeltrom. Det vil bli sendt ut faktura på kroner 1000,- pr deltaker ved påmelding, og resten av turen vil bli fakturert i juli.

Vi anbefaler at du har med egen ledsager dersom du trenger hjelp til orientering på fremmede steder, ta ut penger i minibank etc. Dette for din egen sikkerhets skyld, og for å få fullt utbytte av turen.

Turprisene inkluderer følgende:

• Bussreisen med hyggelig og erfaren turbuss sjåfør.
  • Arsvågen-Mortavika tur/retur.
  • Fjordline, Stavanger-Hirtshals tur/retur inkludert innvendig lugar med begge senger på gulv.
  • Frokost dag 2.
  • Lokalguide i Skagen med lett lunsj.
  • 2 netter på Comwell Rebild Hotell, inkludert 2 x 3 retters middag og frokost.
  • To netter på Dansk Blindesamfunns senter, FuglsangCenter med full pensjon.
  • Viskum Blomster & snaps produksjon, foredrag, omvisning, smaksprøver og smørbrød.
  • Lokalguide i Viborg, inntil 2 timer
  • Lokalguide i Odense, inntil 2 timer

Tillegg pr person:

• Singel rom/lugar kr 1 600,-
  • Fjordline, utvendig lugar kr 300, tur/retur pr person
  • Drikke til måltidene
  • Måltider på ferje, lunsj i Odense og lunsj/middag onsdag i Århus.

Dersom du har lyst til å være med på turen, melder du deg på til kontoret, innen fredag 25. mai. Påmeldingen kan skje på følgende måter:

Telefon : 51 53 36 85

e-post  : rogaland@blindeforbundet.no

SMS     : 456 133 78

Ved påmelding trenger vi å vite om du har allergier eller andre behov for tilrettelegging som vi eller hotellene må ta hensyn til.