Klart det går - Frøylandsvatnet / Midgardsormen

Bli med på "Klart det går" lørdagstur for voksne!

Dato: 07. desember kl. 09:45–15:00
Fylke: Rogaland
Arrangør: Stavanger og Omegn
Kontakt:
Turleder: Guro Waksvik (tlf. 979 84 811)

Er du glad i å gå tur men går litt saktere enn "folk flest"? Eller trenger du turledsager for å være med på tur? Første lørdag i måneden arrangerer vi Klart det går tur for voksne med fysisk funksjonsnedsettelse. Frivillige turledsagere vil hjelpe deg som har en synshemming, dårlig balanse eller trenger en hjelpende hånd av en eller annen grunn. Flere av våre ledsagere har tatt ledsagerkurs i regi av Blindeforbundet. Har du barn som ønsker å være med, så er de hjertelig velkommen!

Turmål - Frøylandsvatnet og Midgardsormen

I området rundt Frøylandsvatnet er det et nettverk av brede, flotte turstier. Vi skal også gå over den særegne 230 meter lange broa Midgardsormen, som binder sammen turstiene på begge sider av vannet. Turen er lettgått, og vi gjør den så lang eller kort vi vil. Alt etter vær og form. Vi legger inn gode pauser underveis.

Vi møtes klokken 09.30 på STF/Jernbanelokket i Stavanger, eller på Ruten i Sandnes klokken 09.45. Gi turleder beskjed om hvilket sted du møter opp. Vi samles og kjører sammen i private biler til parkeringsplassen ved Njåskogen. Husk nistepakke, termos, varme klær, godt fottøy og sitteunderlag. Vi forventer å være tilbake i Sandnes/Stavanger cirka kl. 15

Pris:
Gratis. Kostnad for privatkjøring fra felles oppmøtested til turstart er kr 3/km pluss eventuelle ferjer og bomavgift som deles på alle inkludert sjåføren.

Påmelding:
Via epost til Helen Adamson (helen@stf.no) eller til turleder - vennligst send fullt navn, mobilnr og en kommentar om behov for ledsager (evt. annen tilrettelegging). Dersom man skal ha med egen ledsager eller familiemedlemmer, vennligst send navn og mobilnr på disse også.
Påmeldingsfristen er en uke før tur men meld deg gjerne på så tidlig som mulig. Dette for at vi kan skaffe ledsagere til alle som trenger det.

Turleder:Guro Waksvik (tlf. 979 84 811)