Vårtur til Suldal - Nesflaten

Arrangør: Haugesund og Omland Lokallag
Kontakt:
Ole Leirvåg, telefon 97653477

Haugesund og Omland Lokallag har gleden av å invitere alle sine medlemmer med nødvendig ledsager, på vårtur til Suldal-Nesflaten, onsdag 30. mai 2018.

Turen går innover mot Ølen og videre til Sandeid-Vikedal før vi krysser den nye broen over Sandsfjorden. Her møter vi lokal kunnskap i figur av Kolbein Bakka ved Krossen stasjon. Han tar oss med oppover langs Suldalsosen og videre langs Suldalsvatnet til vi kommer til Nesflaten.

Vi kjører direkte til "Skattekammeret på Nes" hvor det serveres middag, dessert og kaffe. Her blir det muligheter for å handle lokale matvarer.

Gode og mette, møter vi en ny lokal kjentmann som underretter om Hydro Energi kraftanlegg og får et lite miniforedrag om Røldal Suldal kraft - Hydro fram til i dag.

Vi skal også gjøre bekjentskap med Wencke Haugen Havrevoll, innehaver av gardsbutikken "ALL VERDAS gåver og bruksting". Hun vil fortelle om sitt engasjement for de fattige i Nepal. Vi vil få anledning til å gå innom hennes spesielle gardsbutikk, hvor vi kan handle og se ting som man ikke finner andre steder. Butikken har nemlig egen import av bruksting og klær fra blant annet Nepal.

Forsynte med inntrykk, vender bussen hjemover via Brattlandsdalen til Røldal. Vi følger E134 videre og stopper på Åkrafjordtunet for en kaffepause.

Vi har estimert ankomst ved Flotmyr ca kl 19.30.

Reiserute:

• Håvik bussterminal:      kl 07.45
  • Norheim bussterminal: kl 08.00
  • Flotmyr bussterminal:   kl 08.15
  • Aksdal bussterminal:    kl 08.35

Har du lyst til å bli med? Meld deg da på til Lokallagsleder Ole Leirvåg, telefon 976 53 477 innen onsdag 9. mai 2018.

Egenandelen for turen, betales til kontonummer: 3240.06.00677.