Spennende historisk tur.

Det ble en flott opplevelse for alle som var med på turen til Karlsborg og Gøta kanalen i Sverige.

22. august 2016

Her sitter en lydhør gjeng i Lackø slott og følger med på hva gaiden forteller.

Omlag 50 turglade medlemmer fra Norges Blindeforbund Telemark dro sist torsdag på en firedagers tur til det spennende historiske området rundt Göta kanalen fra Vättern til Vänern. Først ble det et besøk på det gamle slottet Lackø slott fra 1298 ved Vänern. Der ble det en historisk vandring i slottets mange spennende og fascinerende saler og rom.

Dagen etter gikk turen til Karlsborg, der alle gikk om bord i MS Sandön. Kanalbåten tok gjengen med på en fantastisk flott og sanserik tur fra Karlsborg og Bottensjøen til sluseanlegget ved Forsvik, Brorsundet og til Viken. Kanalen er Sveriges største byggeprosjekt som ble påbegynt i 1810. Kanalen er 190,5 km lang.

Det ble spist mye god mat på turen, humøret var på topp, turen ble en god opplevelse for alle.