Flott tur på Ælva.

Norges Blindeforbund Telemark hadde mandag kveld en fantastisk fin tur på Ælva fra Hjellen i Skien og inn til Vold i Voldsfjorden.

13. juni 2017

Gjengen fra Blindeforbundet ombord i Victoria.

Mange hadde gledet seg til turen siden det var mange år side sist man hadde vært på båttur på Skienselva. Det ble en flott opplevelse med mange sanseinntrykk. Det å høre motordur, kjenne det blåser i permanenten, er herlig. Selv om man ikke ser så godt er det utrolig deilig og komme ut og møte andre og få sosialt påfyll. Flere hadde vokst opp ved elva og kunne fortelle og beskrive om fine barndomsminner.

Lokalgaid Ole Bjørn Ulsnes fortalte at Skienvassdraget hadde vært en viktig ferdselsåre i mange hundre år, helt fra utskiping av brynestein fra Telemark ved Gråten som begynte på 700 tallet til båttrafikken ved Hydros kaier i Porsgrunn. Det ble også tid til en god matbit og noe godt å drikke i båtens restaurant. Tusen takk til mannskapet på Victoria for en flott tur på Ælva.