Hopp til innhold
Gå til forsiden. Logo, Norges Blindeforbund

Godt tilbud til svaksynte og blinde.

Norges Blindeforbund har et godt tilbud til svaksynte og blinde ved sine mestringssentra. Her kan du få hjelp til å mestre en ny hverdag og ikke minst treffe andre i samme situasjon.

7. februar 2018

Rehabiliteringsleder Hilde Tuhus Sørli.

Mange som går på kurs hos oss sier at de får livskvaliteten og selvstendigheten tilbake, fortalte Hilde Tuhus Sørli, rehabiliteringsleder til en fullsatt tirsdagsklubb i Norges Blindeforbund Telemark denne uka.

Du lærer å orientere deg selvstendig og trygt, gjøre husarbeid, lage mat, kunnskap om egen øyesykdom, bruk av pc og smarttelefoner. Blindeforbundet tilbyr også habiliteringskurs. Der er det fokus på aktiviteter som kunst og håndverk, mat, øl og vin, stressmestring, skogsturer, ski, fjellturer m.m. Organisasjonen tilbyr også temakurs for familier, foreldrekurs og kurs for folk i yrkesaktiv alder.

En lydhør forsamling var godt fornøyd med informasjonen. Har du spørsmål vedrørende kurstilbudet til blindeforbundet, synshemmedes organisasjon, ring 35 52 57 21.Etterpå ble det tid til en god prat, god mat og utlodning.

Neste klubb blir 6. mars. Da får klubben besøk av Pasient- og brukerombudet i Telemark.